Arvtagaren

 
Äntligen! Äntligen har jag börjat läsa Arvtagaren, den avslutande boken i serien med samma namn, skriven av Christopher Paolini. Tanken var ju att jag skulle göra det redan 2012 då jag köpte den, men först ville jag läsa Eragon, Den äldste och Brisingr igen för att fräscha upp minnet (värt). Men så hände Kim i mitten av Brisingr... och... ja. Minsta lilla störningsmoment och allt vad heter att läsa böcker blir oviktigt.

Men så i februari tog jag vid där jag slutade för snart fyra år sedan. Jag insåg att jag var tvungen att fixa någon slags läsrutin och ett mål för att lyckas, precis som innan jul då jag skulle läsa ut Bara inte du av Katarina von Bredow innan nyårsafton. Det går inte annars. Jag har tappat konsten att läsa böcker för nöjes skull.
Så i februari kämpade jag mig genom den sista halvan av Brisingr, tack vare ett tio-sidor-per-dag-löfte. Tio sidor per dag är rimligt, det kan jag klara. Kör på samma med Arvtagaren.

Deadline: 31 juli.

PS. Om jag var regissör skulle jag göra bokserien till en asbra tv-serie (för filmen sög). Åh. Goals.



▾ Daniella 🌙 säger:

jag fattar inte riktigt, är det samma serie som den där drakfilmen, eragon? :3

Svar: Ja! Men tyvärr failade de ju med filmen :(
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-12 ✖ 04:06:10
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Lili säger:

Fint med mål! Vad tycker du är bra med just denna bokserie?

Svar: Jag vet inte riktigt, jag fick första boken i julklapp en gång sedan blev jag kär i världen den utspelar sig i med drakryttarna, dess band mellan människa/alv och drake, även varkatterna och ja... Haha. Har inte läst överdrivet mycket fantasy faktiskt.
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-12 ✖ 09:40:35
http://zilverka.blogg.se/
▾ Mirano säger:

Hurra för att läsa! Tvingade ju in mig själv i ett läsarflow för en månad sedan ungefär, och livet känns plötsligt lite roligare igen. :D
Och skulle du behöva lästips i Augusti är det bara att hojta till! ^^

Svar: Ja, vad kul! Haha, ja vi får se. Fick en del böcker i julklapp så jag har nog så jag klarar mig hela året, haha ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-12 ✖ 10:43:31
http://miranodesign.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback