Throwback: Star Wars, The Exhibition

 
Tänkte att en throwback till Star Wars: The Exhibition 2008 sitter fint nu då det råder Star Wars-hype världen över.
Bilderna är superkassa av tre anledningar: jag var inte en jättebra fotograf 2008, kameran var inte den bästa och det var supermörkt inne i muséet, men ja, det är bara att gilla läget.

Precis som Harry Potter-utställningen som kom till Norrköping 2014, var (är?) Star Wars: The Exhibition en kringresande utställning med props osv från filmerna. Sommaren 2008, då jag var 15, var denna utställning på plats i min hemstad. Min kusin fick äran att vara en av de två som fick gestalta Darth Vader, och jag ångrar nästan att jag själv inte sökte sommarjobb som Storm Trooper. Hade varit coolt, haha.
 
Under invigningshelgen gick det runt massa Star Wars-karaktärer på stan för att locka besökare, vid Leklust hade de byggt upp en miniutställning med Star Wars-lego och i hockeyarenan fanns Naboo Starfighter-skeppet för det fick inte plats på muséet. Själva utställningen var mycket intressant, tycker det är coolt att se filmprops och sånt som varit med på film på riktigt (som om jag är med om det ofta, haha).
 
Ser ni bilden där jag posar gärnt bredvid Anakins kläder? I was like "Det här är det närmsta jag kommer komma Hayden Christensen!". Helt överlycklig, haha.



▾ MATILDA säger:

Vad roligt om man är ett star wars fan! :)

Svar: Totally! Men tror mina föräldrar (icke speciellt Star Wars-fans) tyckte det var kul också.
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-27 ✖ 10:18:55
http://matildays.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Wow så häftigt! :D

Svar: Ja, det var mycket coolt :)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-28 ✖ 13:52:26
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

men åååh! hade dock inte sett star wars dåå ;)

Svar: Den kanske finns kvar på något annat ställe i världen ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-02-05 ✖ 15:28:29
http://efji.blogg.se/
▾ madabouttea.se säger:

Men fy så roligt!! Jag är en riktig Star Wars nörd :3 hade gärna varit där!

Svar: Ja, det var riktigt kul :)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-02-11 ✖ 12:44:35
http://madabouttea.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback