Ny vinterjacka lagom till våren

Old versus new.

Hörde att det var vår, så jag köpte en ny vinterjacka. Det finns tre anledningar till detta:
1. Den gamla hade ett enormt, olagbart hål i högra fickan.
2. Den gamla var ful och inte tillräckligt vinterjackig.
3. Den gamla har överlevt hela fem vintrar.
4. Vissa saker (snarare allt) är så tråkigt att lägga ut pengar på, så jag gjorde det enda rätta; väntade på rean.

Den nya är röd. INTE SVART?! Ville egentligen ha en helrak (en vanlig jävla jacka utan krusiduller, typ unisex, k?), men hittade denna and I was like fair enough, I like it. Den är ju rak om man skiter i att dra åt flärparna. Och den har rejäla fickor. Den är varm och lurvig inuti. Den är stor (så jag kan få plats med massa tjocka tröjor ifall Örnsköldsvik förvandlas till Nordpolen nästa vinter). Taget.

Den är från ASOS.com ifall någon undrar (ingen). Den fanns inte i min storlek först, så jag sparade fliken med jackan uppe på telefonen ifall den skulle komma tillbaka, och en dag gjorde den det. It was meant to be.



▾ Daniella 🌙 säger:

vad fin!!! jag tänker att rött hade varit bra för mej med, jag har ju bara svarta jeans och skor! fast vår-jackor däremot är dödligt svårt att hitta...

Svar: Tänkte precis likadant! På vintern har jag alltid svart/grått på benen så den passar alltid. Vårjackor är jättesvårt! Har bara min skinnjacka, får ha kofta och halsduk i början av våren då det är för kallt att bara ha den. Vägrar stänga den, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2016-04-06 ✖ 17:31:50
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Bunny Therése säger:

Ser sjukt nice och varm ut :O

Svar: Den är supervarm! Lär inte kunna använda den förrän i höst :P
Ida ☯ the sky under the sea

2016-04-07 ✖ 09:46:14
http://bunnydrugz.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback