Sunday


Har fått två frågor...

Har allt gått bra sen Ivy kom?
Tycker det är så svårt att skriva bebisinlägg. Det som är vardagligt och händer dagligen inspirerar mig sällan till att skriva, but since you're asking... Ja, det tycker jag att det har. 
Det gick väldigt fort att komma in i mammarollen, man har ju liksom inget val. Trots att både Kim och jag var helt clueless så föll allt sig naturligt. Första dagarna efter vi kom hem från BB var dock väldigt jobbiga. Grät en del. Det var nog en blandning av allt; stress, hormoner, trötthet, kärlek overload... Men det gick över.

Imorgon (21/9) blir Ivy 10 veckor (ska sluta räkna veckor efter 12, haha), och det är först nu det börjar bli kul. Visst var det mysigt innan med, men nu har hon börjat bli mer vaken och alert. Hon fixerar blicken, ler och "pratar". Hennes röst är det sötaste som finns (blir typ helt rörd när jag skriver det här). 
Fast så kommer kvällarna då hon skriker och nästan är otröstlig... Det är väldigt jobbigt. Ibland funkar det att gunga henne över axeln, men ibland får jag ignorera min vilja att bara sitta ner och ta det lugnt och istället se mina serier ståendes (och vankades och gåendes). Att ha Musixmatch lyrics igång på Spotify och stå och sjunga är ett annat alternativ, men ibland funkar inte ens det. Hon har ont i magen (inte kolik) och det finns inte så mycket att göra mer än att försöka trösta. Jag vet av Sempers magdroppar (har testat, verkar inte hjälpa), minifom, massage och att man kan testa att utesluta vissa livsmedel i kosten också, men jag tänker att det går över. Bebisars tarmsystem har ju precis börjat komma igång, klart det kan bli too much då.

Vilket märke är det du använder till det blåa håret?
Directions i färgen Midnight Blue. Har alltid använt Direction då det kommer till färger som lila, rosa, blå, grön... Först ut var en lila (Plum) dipdye för fem år sedan. Jag är nöjd så har aldrig känt något behov av att testa något annat märke. Brukar sova med färgen för jag har fått för mig att den sitter bättre då.



▾ MADDISENJ.SE säger:

Ja minns att det var likadant för oss när vi kom hem från BB. Man skrattade och grät om vartannat, var trött, förvirrad, lycklig osv. Märklig känsla, haha! Men i det stora hela är det ju fantastiskt att få vara mamma :)

2015-09-21 ✖ 13:40:39
http://maddisenj.se
▾ Sarah säger:

Vad söt .. vill oxå ha bebis

2015-09-21 ✖ 17:39:14
http://www.klarahs.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback