Mina mest förekommande drömmar

via tumblr

Jag tror att alla drömmer då de sover, att de som påstår annat bara inte kommer ihåg dem. Jag har alltid varit bra på att komma ihåg mina drömmar. Kan till och med komma ihåg några få drömmar från då jag var barn. I natt drömde jag att Ivy föll ner från vår säng, slog i bakhuvudet och blev blind. Då jag var barn drömde jag samma sak om min lillebror.

Mina mest förekommande drömmar
• Att jag inte får gå på toaletten ifred. Dörren går inte att låsa, eller så krymper den, blir genomskinlig eller försvinner. Blir så himla irriterad. Att jag drömmer detta så ofta är också sjukt irriterande.

• Att jag blir jagad, måste fly eller är på rymmen. Oftast kan jag flyga i dessa drömmar, men just i dessa fall är det en enorm kraftansträngning att flyga och ofta är jag begränsad till endast ett par meter ovanför marken. Som om inte dessa drömmar är stressande som de är.

• Att jag är kille. Av manligt kön alltså. Ibland är jag jag, fast som man, men oftast är jag personer som redan finns, fiktionella som verkliga. Eller en blandning. Senast var jag Michael Scofield från Prison Break. Några gånger har jag drömt att jag haft sex med en kille, fast jag var killen istället för mig själv. Om ni fattar? Haha, så sjukt konstigt.
Jag vet inte om detta är för att jag ibland önskar att jag var någon annan, eller för att det faktiskt förekommit att jag önskat att jag var en kille istället för en tjej...
 
• 5 Seconds Of Summer. Det är löjligt hur ofta detta band förekommer i mina drömmar i jämförelse med andra band som är mycket mer närvarande i vaket tillstånd. Jag menar, de band som jag lyssnar på mest, och som dyker upp tio gånger oftare i mitt Instagramflöde, drömmer jag nästan aldrig om. Why is that?
Anywhore. I de drömmar då Ashton är i fokus brukar det mest vara vänskapligt eller på fan-nivå, medan det med Calum och Michael alltid är romantiskt eller sexuellt. And I don't mind at all. Luke lyser oftast med sin frånvaro. Kanske för att jag inte riktigt känner något för honom.

Vilka är era vanligaste drömmar?



▾ Ida D säger:

Wha, drömmer också de där toalettdrömmarna. Men oftast är det att de är liksom öppna för allmänheten att beskåda ungefär och att de är skitsvåra att använda. Nåt tag sen vare en toalett i en kyrka som var gigantisk med en massa glasväggar och guldtrappor, en annan gång en skitäcklig typ dammtoalett på Nolaskolans gård.. I förrgår skulle Sven gifta sig och jag ba kissade mitt på vägen mellan kyrkan och församlingshemmet, men vad gjorde det när jag hade chockrosa klänning? (!???) Sen gnällde jag på hans ring för 2000 kr och på att bb sku stänga ;)
Jagad blir jag aldrig längre, men i nian drömde jag det jätteofta, läste nånstans att det handlar om stress, så kanske jag har det lugnare nuew.

Sen drömmer jag ofta om Sven, vilket är jättejobbigt. Ibland är vi tillsammans på nytt, i förrgår gifte han sig och en gång kastade jag broccoli huvudet på honom (undrar fortfarande vad DET kan betyda).

Spännande det där med drömmar. Tror jag kanske också ska skriva om det. Tack för inspiration!

Svar: Jaa! Precis så! Hatar det! Låter som dryga drömmar, men helt random är det ju inte... Tänker att toalettdrömmarna kanske betyder att en värnar om sin integritet eller något :O - - - Så lite så, kul att inspirera! ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 08:37:14
http://idreaido.blogg.se/
▾ Anna säger:

Så intressant det här med drömmar. Jag kan ofta drömma att jag ska springa iväg från eller till något, men jag kommer inte framåt. Kan heller inte skrika, det enda ljud som kommer fram är något litet mesigt sådant..

Svar: Åh, såna drömmar är så jobbiga! Har också haft dem ibland.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 10:45:26
http://annaterneborg.blogg.se
▾ sandra säger:

Haha jag drömmer ofta att jag tappar tänder (senast inatt faktiskt) och att jag blir biten av hund antingen av min egna eller någon av brorsans. En och annan apocalypse har jag också drömt om...

Svar: Har också drömt att jag tappar tänder, eller att de är lösa och att jag kan flytta runt dem. Jättekonstigt. Den senaste tiden har jag också drömt om apocalypser, med zombies...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 11:11:06
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Sanna | Beauty & Bride säger:

Nämen vilket roligt inlägg! Jag minns faktiskt inte vad jag brukar drömma... Det går i perioder det där.

2015-09-17 ✖ 11:28:23
http://sannasrum.se
▾ Amanda Joan [SPONTAN] säger:

Spännande att läsa! Den senaste tiden har mina drömmar enbart handlat om jobb, och oftast då att jag är försenad eller glömt bort att jag skulle jobba, haha ^^

Svar: Kanske är för att du har mycket jobb i ditt huvud just nu? :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 12:50:07
http://spontan.blogg.se
▾ Ylva säger:

Jag drömmer relativt ofta att jag typ är instängd i ett hus med min familj i Ö-vik och en galen mördare, typ, och att jag måste ta mig ut. Som barn drömde jag ofta att det var krig och jag gömde mig i ett skjul eller liknande.
Drömmer ofta även om att jag spelar fotboll, men knappt kan röra mig, att fötterna är som betongklumpar. Sjukt jobbig känsla!

Svar: Usch, låter som obehagliga drömmar. Har nog haft en och annan måste-fly-från-mördare-drömmar, så läskigt D:
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 16:17:06
http://ylvwes.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Just nu har jag galet sjuka drömmar, tror det beror på sömntabletterna jag tar (blir ju helt väck av dom, har t.o.m beställt tidningsprenumerationer då som jag inte minns dagen efter...) och drömmer typ att gamla ex våldtar mig, att jorden går under, att det blir krig i Sverige och massor med hemskt D:

Svar: Haha va?!! Alltså du har beställt prenumerationer på riktigt? Sjukt drygt! Låter som riktigt obehagliga drömmar!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 16:46:17
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Ellie säger:

Jag har också toalett-drömmar haha! De brukar vara lite olika men t.ex. att jag är på en fest och ska gå och kissa, men upptäcker när jag sitter där att dörren/väggen är gjord av glas. Tappa tänderna är också ett återkommande inslag i mina drömmar. Och stressdrömmar, som att jag försovit mig rejält och måste ta mig till skolan NU, ofta på en provdag eller något annat viktigt, och självklart går allt fel på vägen till skolan... Brukar ofta vakna med ett ryck och sätta mig spikrak i sängen och ba "OMG jag är seeeeeeeeeen!!!!!!!". Lagom kul typ x)

Svar: Ja! Exakt så kan jag drömma också! Tanddrömmar har jag ofta också haft, men mer förut innan/medan jag hade tandställning. Typ att tänderna varit lösa så jag kunnat möblera om i käken, eller så faller de ut... Det där med att komma försent och att allt bara går snett brukar jag drömma innan jag ska resa någonstans också. Oftast är det väl för att man är orolig att det ska hända IRL ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 17:00:09
http://elliemariah.tumblr.com
▾ Skogsraah ☾ säger:

Jag drömmer nästan bara mardrömmar eller pinsamma, obehagliga drömmar. Mycket som du, att jag blir jagad i vad som känns som flera dagar. Även misshandlad eller att familjemedlemmar beter sig riktigt illa.

Svar: Usch, låter ju jättejobbigt!! D:
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 17:54:03
http://skogsraah.se
▾ Martina säger:

Tycker att det är superintressant med drömmar! Tyvärr så har jag inte kommit ihåg någon dröm på väldigt länge.. Iallafall, superkul att läsa och superfina bilder!

Svar: Tycker jag med, det kan bli så himla skumt ibland. Eller så de känns superverkliga!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-17 ✖ 18:06:05
http://nouw.com/martinalindqvist
▾ Julia säger:

det är så intressant det där med drömmar :)

2015-09-17 ✖ 18:53:57
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Elin säger:

Wow! Så häftiga bilder!!

2015-09-17 ✖ 19:26:04
http://fashionbyelin.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

SV: Japp haha. Tur det iallafall var två tidningar jag ville ha, och har funderat på att prenumerera på fick bara inte tummen ur förrän jag var borta av sömntabletten haha. Brukar vanligtvis somna direkt men den kvällen var det så mycket tankar och så var jag uppe och gick för jag fick håll i bröstkorgen, så jag blev väl piggare igen av det och då tjollra jag me saker jag inte borde.

2015-09-17 ✖ 21:15:00
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Julia Müller-Sandvik säger:

Min mest förekommande dröm är att jag är i ett rum, och någon eller några kräks vid de enda utgångarna så att jag måste hoppa över spyorna/spyende människor för att komma ut. Hemskt.

Svar: Det lät ju... jättevidrigt! Konstiga drömmar :O
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-18 ✖ 20:16:36
http://lorissalovebomb.blogg.se/
▾ nina säger:

Jag har drömt alldeles för många gånger om att jag tappar mina tänder, att de ruttnar, går sönder eller att jag bara kan plocka ut tänderna. Så himla äckligt och vaknar i panik varje gång och måste springa till närmaste spegel för att se att allt fortfarande finns kvar haha! Hatar att drömma om tänder...

Brukar också drömma om att jag blir jagad, flest gånger är det en T-rex och jag hinner alltid precis undan innan den äter upp mig!

Händer även att jag drömmer om att jag kommer sen till något, eller att jag missar det som jag ska göra. Som nu i somras när jag skulle till USA. Ett par nätter innan så drömde jag först om att jag försov mig och vaknade den tiden som flyget åkte, andra drömmen var att mina vänner skulle skjutsa mig till Arlanda och de var även de som packade mina resväskor i bilen, bara det att jag kom till Arlanda och båda väskorna stod kvar utanför min lägenhet som ligger över en timme ifrån Arlanda. Paniken alltså... haha och dessa är alltså några av mina mer "normala" drömmar.

Svar: Åh ja,såna tanddrömmar har jag också haft! Eller att jag tappar allt hår, blir blind, eller förlorar en kroppsdel... Blir alltid så lättad då jag vaknar! - - - Att bli jagad i drömmar är så himla jobbigt D: - - - Ja, när man ska någonstans brukar jag också drömma såna drömmar. När jag skulle till New York var det likadant, att jag glömde all packning hemma. Usch.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-19 ✖ 01:29:19
http://ninasova.forme.se/
▾ Linnea säger:

Alltså jag vet inte???? Jag har typ inte drömt någonting på superlänge? Den senaste drömmen jag drömde var om....... Nicolas Cage (??????) (Inte på något konstigt sätt! Eller ja, att drömma om Cage är väl på sitt sätt konstigt/...unikt, hahaha) ehm, så ja??

Svar: Hahahaah, Nicolas Cage x'D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-19 ✖ 01:55:16
http://thelinneajson.blogg.se/
▾ Daniella 🌙 säger:

att jag har en liten pojke hos mig, att min pojke aldrig dog i magen. vi skrattar och han sitter i en bilstol och vi bilar längst franska rivieran.

Svar: Hoppas du får din pojke en dag :'( <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-19 ✖ 17:12:13
http://vapenbroder.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback