Beauty tag

Throwback till 2011

Blev nominerad av E l v i r a att göra denna beauty tag. Jag är cirka 10% insatt i sminkvärlden (nagellack är min grej) och tycker att det är så himla tråkigt att lägga ner pengar på smink (trots att det ändå.finns en hel del jag vill ha), så vi får se hur det här går.

Vilken är din nuvarande favoritfoundation?
I nuläget äger jag inte ens en foundation, men har haft Max Factor - Miracle Touch sedan jag gick i nian (åtta år alltså). Har väl velat byta ett bra, men har inte orkat lägga ner energi på att hitta någon bra ersättare, speciellt inte nu då jag nästan aldrig använder foundation. Tips mottages gärna.

Favoritconcealer? 
Använder inte concealer.

Din åsikt om lösögonfransar? 
Roligt men sjukt krångligt och rätt obekvämt. Skulle inte använda dem till vardags, men ibland får jag något ryck och bir inspirerad till att sminka mig med much-is-more som inställning och då använder jag gärna lösögonfransar.


Slänger du din mascara efter tre månader? 
Nej, jag slänger den då den är slut vilket brukar ta lite längre än så. I know, bakteriehärd osv men jag tycker det är så tråkigt att behöva köpa ny mascara. Ju mer sällan jag behöver göra det desto bättre.

Vilken är din favoritmascara?
Max Factor - False Lash Effect Fusion Mascara (them names, seriously) som jag har nu tycker jag om.

Vilken är din mest älskade "muliti task"produkt? 
Mitt svarta läppstift, för det funkar asbra som ögonskugga om man ska sminka sig som panda. BAM!

Ni hittar hela panda-outfiten h ä r.

Använder du någon primer? 
Vill jättemycket ha en primer för ögonskuggor, gärna Urban Decay - Eyeshadow Primer Potion eller Too Faced - Shadow Insurance. But again, sjukt tråkigt att lägga pengar på smink → skjuter upp det i evigheter.

Favvomärke rent generellt på makeup?
Nope. Men är mer intresserad av udda märken snarare än sminkjättarna L'Oreal, Maybelline osv, trots att jag typ äger noll sånt. Min beutyblogger-favvo V i o l a recenserar mest "ovanliga" märken, och de ger mig ofta habegär.

Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu? 
Make Up Store - Choco D'or,bara för att det är den jag använder som mest när det vankas ögonskugga nowadays. Damn, måste verkligen byta ut alla mina ögonskuggor.


Favvoläppstift? 
Nu har jag ju bara tre läppstift, men jag älskar dem: Urban Decay - Shame och Make Up Store - China Red (se bilderna ovan). Det tredje är svart och rätt B.

Favvoläppglans? 
Hatar läppglans av hela mitt hjärta! Det är kladdigt och håret fastnar i läpparna, sjukt obehagligt.

Favvoblush? 
Började inte använda rouge förrän förra året (och använder det bara då jag har foundation, så typ aldrig), och då fick det bli en från H&M.

Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore"make up-saker? 
Max Factors mascaror, IsaDora Eyebrow Pencil Light Brown och... meh... Kanske allt mitt Ebay-glitter för det var skitbilligt och användarmöjligheterna är oändliga.

Nämn tre favoriter inom dyrare "high end"make up-saker? 
Räknas nagellack? I så fall väljer jag Deborah Lippmanns. Har nog aldrig använt dyrt smink annars (förutom när jag var 14-15 och "lånade" mammas Dior-foundation), men har dessa två ögonskuggepaletter högt upp på önskelistan: Too Faced Semi-Sweet Chocolate Bar Eye Shadow Collection och Urban Decay Naked 2. Men fett fukkin dyra!

Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja? 
Någon ögonbrynsprodukt (penna atm), mascara och... Tillhör nagellack makeup? I så fall nagellack, annars öh... vet inte.
 
Nominerar... taggar... whatever... Twiggy, Alice och Julia. Extremt frivilliga nomineringar.



▾ Daniella 🌙 säger:

Blir alltid rädd att folk ska nominera mig i sånt här haha! Hatar smink. Köper billigaste möjligt för dåliga dagar, typ. Är osminkad 6 dagar i veckan. <3

Svar: Haha, jo, kände typ lite samma över den här listan men... x) Fast även om man blir nominerad är det ju inget tvång att göra den sen :P
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-14 ✖ 10:42:42
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Kul läsning! :D Jag har dock rätt nyligt gjort en sån här tag så jag hoppar den (A)

Svar: Haha reeally? x) Men damn, synd haha!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-14 ✖ 14:31:34
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Cassandra säger:

Så kul att läsa :)

2015-09-14 ✖ 15:09:18
http://sensor.blogg.se
▾ Julia säger:

kul lista, ska göra den :)

Svar: Kul!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-14 ✖ 18:50:34
http://jjuliees.blogg.se/
▾ sandra säger:

Vilken rolig lista och vad fint du sminkar dig!

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-15 ✖ 12:54:00
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Alltså så läckra sminkningar i detta inlägg! Själv använder jag mascara kanske en gång i veckan så tycker det blir ett sånt himla slöseri att slänga den efter tre månader när det är över halva kvar, haha ^^

Svar: Tack! Ja, samma här. Använder kanske mascara en till tre gånger i veckan... :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-15 ✖ 13:56:39
http://spontan.blogg.se
▾ borntolose.blogg.se säger:

Kul! :D
Snor denna ;)

2015-09-16 ✖ 22:18:34
http://borntolose.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback