Vi har skaffat en inneboende

Stefan, jag och Kim. Och Jamie.

Halloj! För det första: Gjorde en ny bloggdesign igårkväll! Det var på tiden. Hade liksom den förra i över ett år (men jag gillade den ju). No major changes though, vill att den ska vara rätt enkel.

För det andra: Kim och jag har blivit med inneboende! Och det är det det här inlägget ska handla om.

Kim och jag bor i en fyra på 93 m² varav ett rum fått agera förråd fram till nu. Det är tänkt att bli Fetus rum, men vilken nyfödd bebis behöver ett eget rum egentligen? Så för snart en vecka sedan flyttade min bror Stefan, en 20-årig tekniknörd, in tills vidare. Vi får se hur länge vi står ut. Vem kommer gå under först - Kim, jag eller Stefan?

Jag har nog varit mer skeptisk än Kim. Jag menar, han får ju någon att snacka datorprylar (med mera) med, samt eventuellt gratis tillgång till ett eltrumset (vem försöker jag lura, jag vill också ha gratis tillgång till ett eltrumset). Och jag... Jag... Min största förlust är att jag inte kan gå runt naken längre. Det är ju det bästa med att bo själv / med sin partner. FREEDOM! Jag måste alltså börja ha handduk på mig efter duschen?! Jag kan inte längre gå runt i enbart trosor och ba "Fuck clothes!" innan jag letat reda på dAgEnz OuTFit. Det känns väldigt begränsande. Som att bo hemma med sina föräldrar igen.

Sedan är det ju allt praktiskt som får mig att känna mig som värsta mamman (vilket jag snart är, men inte till en fucking 20-åring). Typ, hur mycket mer mjölk kommer vi behöva köpa? Och toapapper? Kommer han fatta att han ska dammsuga sitt rum själv? Att han diskar efter sig är ju bra, men hälften har jag fått diska om för att SUGER PÅ ATT DISKA. Hehe. Och han har ännu inte förstått sig på att det går att tömma diskstället om det är fullt. Sånt här tänker inte Kim på, han är "Äh, jag tar / slänger det sen"-typen och planerar ca 0,2% av matinköpen då vi ska handla och är 99,8% "Jaha, vad ska vi ha då?" väl på affären inklusive noll koll (känns det som) på vad vi faktiskt har hemma.
Vi har i alla fall krävt att Stefan ska laga mat någon gång i veckan. Det lär Kim uppskatta.

Nej. Jag tror det kommer gå bra. Jag stör mig ju på Kim ibland, men ändå vill jag fortsätta bo med honom. Stefan har jag ju faktiskt bott med i 18 år redan, så jag borde klara ytterligare någon månad. Frågan är hur bra Stefan kommer hantera att dela hem med Fetus då hen kommer...

Skulle ni kunna dela hem med ert syskon (som vuxen)?



▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Nya designen blev superfin! :) Håller tummarna att allt ska fungera bra för er! :)

Svar: Tack! Jag tror det kommer fungera bra, det är ju bara för sommaren till att börja med :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-21 ✖ 20:12:49
http://spontan.blogg.se
▾ ♀ PEACE REV ♀ säger:

hahaha asså det där med att inte kunna gå runt utan kläder är ju värst, men jag tror du överlever med att gå runt med kläderna på haha xD

Jag kan tycka att det kanske blir lättare att bo med ett syskon då man är vuxna, än som barn. För alltså man grälar inte lika mycket och så.

"blivit med innebonde" lät kul haha xD Passande.

Har ni alltid bott i en fyra eller har ni flyttat då ni fick reda på att du är gravid? :o

Svar: Haha jo nog överlever jag det, jag skrev inlägget med en nypa salt (som oftast, trots att jag såklart menar det). - - - Det känns så, om man inte har en väldigt stormig / dramatisk relation med sitt syskon. Jag är iaf rätt bra vän med min brorsa så det lär funka. - - - Vi bodde i en liten tvåa innan, och letade oss till en trea / fyra då vi fick veta att vi väntar barn. Flyttade i mars :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-21 ✖ 21:08:53
http://peacerev.com
▾ mamma säger:

Tror det kommer att gå bra. Ett tag i alla fall. Han vill väl egentligen bo själv el med kompisar och ni vill väl oxå bo själva, särskilt med bebis. Puss.

Svar: Ja, det är ju bara tillfälligt. Hoppas han hittar något till hösten, för det blir nog lite jobbigare (för honom mest) och annorlunda då bebisen kommer ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-22 ✖ 10:30:43
▾ Twiggy Lundberg säger:

Snygg designen blev! Och jag förstår dig, att kunna gå naken efter duschen är fan en viktig del haha! Men förhoppningsvis går det väl bra för er också, bara ni har regler liksom. eller, riktlinjer. Du fattar säkert! Hur länge ska han bo hos er då?

Svar: Tack! Haha, ja eller hur! Annars känns det ju som om det vore i omklädningsrummet efter idrotten på skolan, typ x) - - - Jo, jag tror det kommer funka. Så länge han städar bort efter sig och så. Mer än så är det väl inte. - - - Svarade på det här i sms, men i alla fall under sommaren, sedan får vi se. Han letar ju efter eget eller någon kompis att dela lägenhet.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-22 ✖ 12:27:10
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Ida D säger:

Haha, så himla roligt inlägg xD Kan nog tänka mig att bo med syrrorna, inte kanske helaaaa året, men typ ha något lantställe med dem vore ju överawesome.

Svar: Ja, ha ett lantställe/stuga/fritidshus med sina syskon känns ju som en helt annan grej. Det låter väldigt mysigt faktiskt, så kan man hjälpas åt med renovering/upprustning/annat som behöver skötas om sånt skulle behövas också :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-23 ✖ 23:14:37
http://idreaido.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback