Tjugofjärde juli tvåtusenfemton

 
24 JULI || MIN DAG
06:30 - 07:50 - Ivy vaknade och ville inte sova. Hon ville äta säkert tre gånger innan hon slutligen somnade.
11:10 - Vaknade och passade på att duscha medan Ivy fortfarande sov. 


11:40 - Fick äntligen hem mina amningsbhar igår, så för första gången på elva dagar fick jag ha på mig en bh som var både bekväm och praktisk.
11:50 - Blöjbyte och amning. Amningsbh får högsta betyg.


13:00 - Hade ett ärende på stan. Det åskade. Och regnade. Mys.


14:20 - Var fjärde dag ska det dammsugas också. Skönt att Ivy sover som en stock trots oljudet.
15:30 - En skål med yoghurt och jordgubbar och ett besök av Kims syster samt morbror. De fick med sig en inköpslista till IKEA av oss. 


16:50 - Bloggar lite medan Ivy sover i mitt knä. Får det att låta som att hon bara sover, men hon vaknar såklart för att äta också, ca varannan till var tredje timme.

 
19:00 - En fin bild på Kim och Ivy bara. Tror de väntar på att jag ska ta på mig amningsnappen (för en sådan har jag).


19:30 - Middag. Flundra med bulgur (eller strips). Vi är grymt bra på att äta sent. Skyller delvis på min brorsa som jobbar till halv sju.


20:40 - Jag gjorde lime curd medan Kim och Ivy låg i soffan och tittade på Leuge of Legends-turnering zzzZZzzZZZ. Ska ha den till en tårta. Skiter i om det kommer ta upp en hel dags egentid så jag får ställa in varannat toalettbesök. JAG SKA GÖRA EN TÅRTA.


21:50 - Mammaövningar. Hittade dessa i en pärm på BB och försöker klämma in dem varje dag.
 
Puh. En helt vanlig dag i bebisbubblan. Inte så spännande kanske, men jag tycker det är ett rätt skönt liv. Ivy är en mysig och snäll bebis ♥



▾ Sarah säger:

De e mysigt me åska o regn om man inte ska gå ut :P

Svar: Håller med! Just här menade jag 'mys' som ironiskt, men inser att det inte framgickr iktigt haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-25 ✖ 13:01:31
http://CheerSarah.devote.se
▾ Skogsraah ☾ säger:

Fullspäckat schema förstår jag :)

Svar: Japp! Fast ändå rätt lugnt emellanåt ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-25 ✖ 14:35:27
http://skogsraah.se
▾ Henrietta Nylund säger:

Riktigt kul inlägg! :D

2015-07-25 ✖ 16:27:06
http://ettass.blogg.se/
▾ Ida Nilsson säger:

Vilket annorlunda och fint namn ni har till er dotter :)

Svar: Tack, visst är det ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-26 ✖ 11:35:51
http://idacnilssons.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback