Dat Valentine

Munkkälla, edit av mig
 
Imorgon är det Alla hjärtans-dag. Haha, no kidding, right. Hade varit roligare om idag var lika hypad (fredagen den 13:e, fast att man firade den som något bra). Jag tycker mest bara att Alla hjärtans-dag är en överkommersiell dag (visserligen kan man ju tycka det om massa högtider, meeeeen) som skriker "Fira, köp och uppvakta! Annars är du en skitdålig partner!" fast man har 365 dagar om året att vara en bra partner på, och förväntar sig att alla singlar ska känna sig ensamma fast kärlek är mer än bara något romantiskt för par. Typ. Haha. Jag tycker bara att dagen är generellt opersonlig.

Jag är egentligen varken en hater eller ett fan. Skulle kunna låta dagen gå obemärkt förbi (inte för att världen tillåter det) utan att bry mig, men skulle också kunna komma på något fint att göra om inspirationen infinner sig. Förra året kände jag för att överraska Kim med ett egengjort kort och mousserande flädervin, så jag gjorde det. I år känner jag mest bara att jag vill ha munkar med fyllning. Vanilj. Äpple. Hallon. Gärna alla tre. I mean, dat craving has been going on for way too long! Inte direkt för att det är alla hjärtans dag, utan mest bara för att jag vill ha munkar. MUNKAR!



▾ E m e l i e säger:

Jag har aldrig sett det som något superspeciellt heller, för trots pojkvänner har jag aldrig haft någon på alla hjärtans dag förrän i år, så jag fixade något först i år ;)

Svar: Fast kärlek till vänner och familj räknas ju också. Om man vill fira alla hjärtans dag ska inte en partner vara ett måste, tycker jag. Och bara för att man har partner ska man inte behöva känna sig tvingad till att hitta på något. Det var det jag menade i inlägget :O
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-14 ✖ 09:39:49
http://nouw.com/bymelli
▾ rebeccafornstedt.blogg.se säger:

Är verkligen exakt likadan och tycker inte att det spelar någon roll. Skulle kunna gå all in med rosor och glitter och kärlek men också se det som en helt vanlig dag haha. Rent intellektuellt tycker jag det är "patetiskt" men sedan finns det alltid en anledning till att visa kärlek och därav kan man ju "skojja till det" :)

Svar: Jamen precis! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-14 ✖ 13:05:52
http://rebeccafornstedt.blogg.se/
▾ Ida Lindborg ♡ säger:

håller faktiskt med dig, även fast jag tycker att det är en rolig dag som alla kan visa din uppskattning till andra! ♥
blev hungrig nu när jag såg bilden ;)


Sv: hihi jaa, hon är så söt!! ♥

Svar: Fast inget hindrar ju en från att visa uppskattning till andra vilken dag som helst ;) Haha nä, men jag förstår hur du menar.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-14 ✖ 14:46:20
http://youknowiidaa.blogg.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

men åh nu vill ju jag också ha munk!

2015-02-14 ✖ 15:20:14
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Erika säger:

Håller med dig idag! och haha ååhhh, munkar :D

Svar: Munkar är ASGOTT!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-14 ✖ 15:35:14
http://icanpikan.blogg.se
▾ Beatrice Jakobsson - Fotograf säger:

Gud vad gott med munk! :)

2015-02-14 ✖ 18:19:29
http://beattriicee.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Haha, jag tänker inte ens på att det är alla hjärtans. Alltså visst, det är en fin dag, men det är ungefär som alla andra dagar att hylla homosexuella, kvinnor, män, stödja cancer mm.. Varför inte göra det året runt liksom?

Svar: Ja eller hur. Eller nja, skulle inte direkt koppla ihop dem med dagar för att stödja sjukdomar och mänskliga rättigheter, för det har liksom en mening (samla in pengar osv). Alla hjärtans dag är kommersiell dag för företag att tjäna pengar (och det gör de, eftersom människan känner ett måste att göra dagen speciell), precis som mors- och farsdag. Visst, grundtanken är fin, men det har eskalerat till något annat.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-14 ✖ 22:13:09
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

SV: Näe men jag antar att du förstår vad jag menar. Att ha en speciell dag för ett ändamål oavsett om det handlar om att stötta sjukdomar, mänskliga rättigheter eller WHATEVER så är det något man bör stötta varje dag och inte endast en gång om året.

Svar: Ah, du menar så. Det håller jag med om.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-15 ✖ 13:21:16
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback