En observation av hår i maten

Naturell yoghurt med honung, kanel, linfrön och äpple. Mums.

Idag då jag åt frukost hittade jag två hårstrån i min yoghurt. Först ett grönt (mitt) och sedan ett svart (förmodligen Kims trots att han inte varit i närheten av min frukost). Detta är mina observationer:

Om man ser ett hårstrå i sin mat sänker det äcklighetsfaktorn med 15%* jämfört med om man inte märker det förrän det nått munnen. Om hårstrået inte är sitt eget sänks äcklighetsfaktorn med ytterligare 15%. Är hårstrået blont, brunt eller svart är risken högre att bli äcklad än om hårstrået innehar en glad, färgig färg så som grön, blå eller rosa. Sammanfattning: Alla som planerar att tappa hårstrån i maten borde färga håret färgglatt. Typ**

*Siffrorna är ungefärliga och kanske till och med helt irrelevanta
**Det här inlägget kändes vettigare i mitt huvud.

Btw, kul att ni gillade mina bloggidéer i förra inlägget! Nu har jag mer motivation till att ta itu med listan. Ett par ämnen lär dyka upp till veckan.



▾ Nelly säger:

Ja du har rätt i att äcklighetsfaktorn är lägre om man upptäcker hårstrået innan det når munnen! Haha, gissar på att det inte är det lättaste att skylla ifrån sej om man har grönt hår och sådana hårstrån dyker upp i maten..! xD ;)

Svar: Ja, känslan av hår i munnen är ju nästan obeskrivligt äcklig! Nja, då är det med största sannolikhet jag som tappat håret, hehehe...
Ida ☯ the sky under the sea

2014-11-09 ✖ 23:54:03
http://justanothermortal.blogg.se/
▾ Sanna Preifelt säger:

Euuw. Jag är visserligen inte sååå äckelmagad av just hårstrån i maten, men ibland kan det vara äckligt, beroende på vart jag är någonstans. Är det mitt eget bryr jag mig inte så mkt.

Svar: Nä precis, men är det på t.ex restaurang är det ju riktigt äckligt!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-11-10 ✖ 10:21:21
http://sannasrum.se
▾ Maja säger:

Haha förutom den delen med hårstrån så ser det gott ut!

Svar: Det var gott! Tur att jag upptäckte håret innan jag åt ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-11-10 ✖ 11:34:29
http://majannika.devote.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

När man äter och inser att man har ett jättestrå i munnen, oavsett färg eller så så tappar jag HELT matlusten.. xD

Svar: Well, har man det redan i munnen spelar färgen som sagt ingen roll, haha. Det är skitäckligt. Tycker att det är en äcklig känsla då det fastnar hårstrån på händerna då man diskar också... Huuu.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-11-10 ✖ 21:45:40
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Elsa säger:

Nu har jag väl inget val, måste färga håret i en glad färg! Jag har nämligen en tendens att hela tiden tappa hår i maten. Detta löser alla mina problem! :D

Svar: Haha, jobbigt! Har du färgglatt hår kommer du garanterat se stråna lättare ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-11-11 ✖ 21:15:36
http://www.gillafilm.devote.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback