Trettio frågor

 
1. Vad har du på dig? - Ett svart linne från Bikbok, svarta trosor och tofflor.
2. Hur lång är du? - 172 cm.
3. Några tatueringar? - foREVer i snirkliga bokstäver på vänster underarm och The Legend of Zelda crest under höger armveck lika med två stycken.
4. Några piercingar? - Ett dussin typ.
5. OTP? - Typ Kenza och Aleks. Blir det Keleks eller Alenza då? Om man får välja fiction väljer jag Robb Stark och EVENTUELL SPOILER Talisa Maegyr från Game of Thrones, för att de är de enda i den serien som gift sig av kärlek och inte för makt och adel.
6. Favoritserie? - Game of Thrones, Gossip Girl, Lost och Veronica Mars.
7. Favoritband? - Avenged Sevenfold. Följt av We Came As Romans, Of Mice & Men, Bring Me The Horizon och Asking Alexandria.
8. Någonting du saknar? - Sommar och liv och att få se något annat än Örnsköldsvik.
9. Favoritlåt? - Öhhhhh. Är så himla less på det mesta, även det brukade vara mina favoriter. Dessa låtar är i alla fall skitbra ↓

10. Hur gammal är du? - 21 år.
11. Stjärntecken? - Jungfrun.
12. Favoritcitat? - Snubblade över detta hos Genusfotografen:

”Jag tror att det finns ett raseri mot kvinnor som är sexuella på sina egna villkor. Vi är helt lugna med kvinnor som är sexuella, så länge de är det som objekt och är passiva, och vi kan slå på dem, slå av dem, ladda ner dem, radera dem, vad nu det är. Men så fort som det är kvinnor som vill ha någon slags uteslutande rätt angående deras intimitet, hatar vi det. Vi säger, ‘Nej, vi ska göra dig till en hora.’”
- Mary Anne Franks

SÅ HIMLA SANT!

13. Favoritskådespelare? - Snyggingarna nedan. Kolla in det här inlägget för namn och favoritfilmer de medverkat i.

14. Favoritfärg?
 - Grön.
15. Hög eller låg musik? - Jag säger b r a musik.
16. Vart går du om du är ledsen? - Oftast förmår jag mig inte att gå någonstans. Stirrar typ ut i intet. Är det inte allt för kört flyr jag till Tumblr. Kanske tar en promenad om jag orkar. Gömmer mig i Kims värme.
17. Hur lång tid tar det för dig att duscha? - Tio minuter till en halvtimme. Det går snabbare om jag är själv, men brukar oftast duscha med Kim.
18. Hur lång tid tar det för dig att göra iordning dig på morgonen? - Kan nog pressa ihop det till en halvtimme om jag måste, annars vill jag helst ha minst en timme på mig. Att välja kläder tar längst tid. Jag hatar kläder. Kan man inte bara få gå naken?
19. Rädslor? - Jag vill inte berätta dem för offentligheten för att, well, people might use them against me.
20. Senaste saken som fick dig att gråta? - Kärlek. Bra kärlek.
21. Senaste gången du sa att du älskade någon? - Jag sa det till Kim då vi åt middag.
22. Meningen bakom ditt bloggnamn? - The Sky Under The Sea är en låt av bandet Pierce The Veil (som jag tycker om). Tycker det låter himla fint bara. Min förra blogg hade ett kort namn, men denna gång ville jag ha ett lite mer Tumblr-ish namn.

23. Senaste boken du läste? - Oh well, Fifty Shades of Grey. Förra året började jag faktiskt komma igång med läsningen igen, men så började jag läsa ovannämnda som var så dålig att allt rann ut i sanden igen. Fick verkligen tvinga mig genom den. Föredrar spänning, fantasy, äventyr... Eller typ Gossip Girl.
24. Senaste serien du såg? - The O.C.
25. Favoritmat? - Stekt kryddig lax, pommes och lite grönsaker.
26. Plats du vill besöka? - Hela världen. Vill sätta min fot i varje kontinent. Men mest av allt vill jag till Italien, Kalifornien, Australien, Maldiverna, Island...
27. Favoritgodis? - Popcorn och mörk choklad. Eller all choklad från Lindt. Och rostad majs!
28. Senaste sporten du spelade? - Hahahahahahahahahaah. Nej.
29. Senaste låten du lyssnade på?

30. Favorit-raggningsreplik? - Hej. Hahahahahahahahahaah. Nej.

Lista hittad hos Celine.



▾ Sara - Mamma till Nova&Levin säger:

Ha en fin kväll! :)

2014-03-25 ✖ 21:27:59
http://frokenkalmar.blogg.se
▾ Mirjam Wallmark säger:

Gossip girl är så bra! :)kram

2014-03-25 ✖ 21:30:14
http://mirjamwallmark.blogg.se/
▾ A D E L I N A säger:

Hej kan du göra mig en megatjänst? Håller på med en undersökning i skolan och skulle vara väldigt tacksam om du kunde ta dig tid att svara på en enkät. Läs mer i detta inlägg och klicka dig vidare till enkäten: http://glossfashion.com/adelinanorstrom/2014/03/25/hjalp-oss/

Tack på förhand!

2014-03-25 ✖ 22:30:33
http://glossfashion.com/adelinanorstrom
▾ maja säger:

alltså katten, så SÖT.

Och fika-med-en-främling-grejen: hon kommenterade på min blogg och undrade om jag ville fika och jag sa ja och så gjorde vi det bara! väldigt random och väldigt awesome.

Svar: Han är ju det :)
Aha på så vis! Fett med najs ju! :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-25 ✖ 22:30:37
http://bjorsne.blogg.se
▾ Kajsa säger:

hela huset är sååå bra !!

2014-03-26 ✖ 03:59:26
http://wanderlustes.blogg.se/
▾ Liborius säger:

rolig lista:D
sv. ja jag älskar stora höga fönster med breda fönsterbrädor:) gammalt sekelskifte typ:)

2014-03-26 ✖ 10:22:27
http://liborius.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

åh, älskar listor!

Svar: Jag med, haha :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-26 ✖ 13:29:46
http://efji.blogg.se/
▾ elin säger:

Hur ont gjorde det på en skala att tatuera dig? Är sjukt pepp på att göra en när jag blir 18 så känner att jag borde förbereda mig på hur ont det kommer göra ehhe. Och det citatet var helt jävla asbra!

Svar: Meeerp alltså det gör mindre ont än att slå tån i en möbel, eftersom det är en mer "behaglig" smärta haha. Fast det var en dålig jämförelse för det känns ju inte alls likadant. Det beror såklart på vart man tatuerar sig också, på armen gör det inte så ont, nära handen och armvecken känns det mer. Det som gör ondast är att man blir öm efter en timme och att det då är rätt oskönt då tatueraren torkar borta överflödigt bläck, haha x) Men det typ sticks.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-26 ✖ 18:20:24
http://elinjacobssons.devote.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback