Emetofobi

Bild 1 & bild 2

Klev upp imorse (hah, no kidding), men lät Kim få fortsätta sova. Jag åt frukost, såg The OC, fixade med tvätten, gick ut på en promenad-och-jogg-tur, duschade, sminkade mig... Vid det laget var klockan tre på eftermiddagen, och Kim sov fortfarande. Jag väckte honom med vattensprutan, because I'm evil like that. Och han ba: "Jag tror jag har magsjuka". SAY WHAAAAAAAAAAAT?!

Flydde lägenheten direkt.

(okeeeeej, jag cyklade till stan för att köpa nya hörlurar, vilket jag hade tänkt redan innan jag väckte Kim, men det lät för odramatiskt)

I alla fall. Jag har emetofobi. Förut trodde jag att jag att jag överdrev då jag kallade mig själv det, men jag får verkligen panik då jag känner mig minsta lilla spyfärdig. Jag får ångest då jag mår illa för att jag är så himla rädd för att spy. Och därför är jag också rädd för att bli bakis, för att är man bakis mår man illa, och mår man illa känns det som att man ska spy, och känns det som att jag måste spy börjar jag grina. Skitjobbigt.
Och hör jag ordet magsjuka måste jag kartlägga huruvida jag varit i närkontakt med den sjuka personen de senaste dagarna. OCH JAG HADE SOVIT BREDVID KIM! AHHHHH! Blev fantom-magsjuk på direkten. Blev helt nojig då det började göra ont i magen, trots att jag får ont i magen rätt ofta (min mage är elak). Nu var det inte kräksorten han trodde sig ha fått, men ändå. Magsjuka is the worst curse word in the world!

Mår lite illa nu, men jag hoppas att det är på grund av huvudvärken och inte att jag har magsjuka, för då kommer jag överväga att skjuta mig själv i huvudet. Nästan. Så jobbigt tycker jag att det är spy.

Har ni någon skit-mega-jobbig fobi?



▾ J o j z y ♛ säger:

Usch, hatar också att spy. Har fobi för spindlar & insekter! blö :c

SV: Mixar dom i en mixer! :D

Svar: Det är helt vidrigt! Åh, jobbigt! Insekter finns ju typ överallt utomhus D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 00:06:27
http://jojz.blogg.se/
▾ milina.blogg.se säger:

att spy är fan det värsta som finns!

Svar: JAA!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 02:53:56
http://milina.blogg.se/
▾ Hanna Andersson säger:

Tycker det är vidrigt att spy eller när någon spyr, men jag tror jag inte var emotofobi. Det är inte så att jag själv spyr "på riktigt" när någon annan spyr...

Svar: Det är inte så att jag spyr heller då andra gör det, men då det kommer till magsjuka är ju smittrisken så stor, det är därför jag vill fly. Får ju panik om JAG måste spy D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 05:54:00
http://hannabieberandersson.blogg.se
▾ Malin Johansson [PINKPIERCINGS.se] säger:

Om jag ser en spindel, oavsett storlek, så ryser jag eller skriker rätt ut, otäcka små djur.

svar: Ah det är en fett bra kombo :D

Svar: Jobbigt!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 08:13:13
http://pinkpiercings.se/
▾ Charlotta Hägg säger:

Sv: Tack så jättemycket:) och jag förstår dig att du får panik.. jag får också det. Hemsk känsla i kroppen när man hör om någon som har magsjuka :p

2014-06-11 ✖ 09:15:06
http://charlottahagg.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

Åh, OC!!! De var första serien jag följde på riktigt!!! Och fick mig att bli kär i serier, hah :)

Svar: Jag såg aldrig på det då det var aktuellt, men har tagit igen det nu. Gillade inte alls första säsongen, utan fick tvinga mig genom den. Tredje säsongen var bra!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 10:38:45
http://efji.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Jag har inga problem med andra som spyr, eller ja, dom får ju helst spy långt bort från mig haha. Men jag hatar själv att spy. Har jag magsjuka eller behöver kräkas så väntar jag in i det sista. Ligger hellre i influensan i flera veckor alltså..!

Jag har väl nyktofobi (?), mörkerrädslan D: Ibland kan det fan bli jobbigare än jobbigt!

Svar: Ja, att själv spy är ju 1000 gånger värre än om någon annan gör det, det med magsjuka är ju att man kan bli smittad = då måste jag även ligga och spy, hueueueue. Plus lukten. Hueueueue. Jag med alla gånger! Sitter och grinar och ba "Kan jag inte bara spy nån gång så det är över, fast jag vill inte spy, vill inte vill inte"
Åh. Svårt att sätta sig in i andras fobier om man inte sitter i samma stol. Men har du samma panik som jag med kräks så måste det vara riktigt jobbigt D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 13:00:52
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Yohanna säger:

Jag har någonting som heter trypofobi (creds på mig själv som vågade googla skiten för jag glömde vad det hette) - helt enkelt en fobi för onaturliga hål i huden eller på andra ställen (t.ex. maskhål, hål i ostar, hålen på ett dockhuvud utan hår). Mår typ illa och ryser i hela kroppen så fort jag ser det och det börjar krypa över kroppen :(

Svar: Men usch! Kan också få rysningar av sånt, tror dock inte det är en fobi, för det är bara om det är gropar och hål i huden, eller på levande saker. Och ibland på träd. Huuuh. Så kan förstå din fobi!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 14:17:13
http://fames.se/yohannaaa/
▾ Maja säger:

Oj då, hoppas att du inte blir sjuk då!

Svar: Verkade som att det inte var magsjuka, puh!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 16:18:22
http://majannika.devote.se
▾ Erika säger:

Hoppas du slipper magsjukan!
Min värsta fobi är klaustrofobi, ush!

Svar: Slapp den som tur var! Åh, det är obehagligt!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 16:59:29
http://icanpikan.blogg.se
▾ Tina säger:

Åh gud, JAG MED!!!!! Jag är så himla rädd för att kräkas och må illa och speciellt genom att "äta något dåligt". Blä

Svar: Oh ja! Är så himla rädd om jag äter kyckling, att den inte ska vara ordentligt tillagad eftersom jag är så rädd för att bli illamående och sjuk D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 19:39:24
http://tinis.me
▾ Nina säger:

Åh jag har också emetofobi! Tror jag ska dö när jag ska spy och de tar alltid flera år mellan de få gångerna jag faktiskt spyr.
Det är en av många anledningar till varför jag aldrig varit full, för vill inte spy usch.

Svar: Det är så jobbigt! Spyr också väldigt sällan, men sen drabbades jag av migrän och så var det slut på friden och jag insåg att jag hade emetofobi.Då jag har spytt som full är faktiskt de enda gångerna jag inte får panik över det, hinner liksom inte känna ångesten. Som tur är händer det nästan aldrig, är mest bara rädd för att bli bakis D: Och då är det ju bäst att låta bli att dricka.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-11 ✖ 22:55:05
http://fames.se/ninasova/
▾ Twiggy Lundberg säger:

SV: Det är väl från situation från situation. På vintern när det är mörkt nästan hela tiden mår jag jättedåligt, och skyndar mig alltid att tända lampor överallt. O.o

2014-06-13 ✖ 10:35:25
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

sv: what!?? trodde alla tyckte första säsongen var bäst av dem (för att alla jag känner gör det) :o blev jätte förvånad av ditt svar där haha, men ja säsongerna skiljer sig ju ifrån varandra.

Svar: Såg det ju inte då det var aktuell, och efter att ha sett underbara och spännande serier som Gossip Girl, 90210, PLL, Glee osv blev jag helt enkelt inte lika imponerad. Började se OC för två år sedan, men tyckte första säsongen var så tråkig att jag inte orkade se de andra säsongerna förrän i år. Själv fattar jag inte hur alla kan älska den första säsongen mest... x)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-15 ✖ 17:33:30
http://efji.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback