Det mörka röda är hjärteblod, hjärteblod!


bildkällor - 1, 2, 3, 4, 5


Det var ett tag sedan, men nu är den här! Musiklistan del 7.

A song from the year I were born
- Rhythm Is A Dancer ♦ Snap! från 1992
Åh, så roligt! Musiknostalgi! Hittade ett helt gäng bra (eller bra och bra, haha) och valde att vara lite oseriös. Eurodance alltså.

A good 60's song - Bad Moon Rising ♦ Creedance Clearwater Revival från 1969
Ett av mammas favoritband! Nog är The 60's mycket bättre än 50's i alla fall.

A Michael Jackson song - Smooth Criminal
Min favorit med Michael Jackson. Fast jag föredrar nog Alien Ant Farm's cover, haha.

A good song from the 2000's - Holiday / Boulevard of Broken Dreams ♦ Green Day från 2004
Är det något decade man har koll på är det ju detta! Åren 2000 till 2009 är ju liksom då jag växte upp. Jag gick från att vara en mesig 8-åring som gillade Nickelback och Kent till en 17-åring som gått igenom en identitetskris vad gällande musik de senaste åren. Från radiorock till pop på Rix FM till r n'b till alt-rock till pop på Mtv till rap och r n'b igen och jag vet knappt själv. Det var inte förrän 2010 jag började hitta hem.
Ni förstår alltså inte hur svårt det var att välja en endaste låt. Nostalgi eller oseriöst eller något som håller i sig än eller vaaaaad? Fick bli mina favoritlåtar året 2004 eller 2005. En gång skulle mamma förklara att hon hört Boulevard of Broken Dreams på radio, och hon ba "Jag hörde Boulevard-låten på radion idag, den som du gillar!" och jag fattade ingenting, like "Bållevard-låten, vad menar du?!".

The worst song by one of my favourite artists/bands - When You Can't Sleep At Night ♦ Of Mice & Men
Så himla tråkigt att denna lista tvingar mig att framhäva det sämsta av något annars så bra. Men i alla fall, den här låten är ett sömnpiller och man ba sluuuuuuuuuuta!


bildkällor - 1, 2, 3, 4, 5

For a laugh, I'd like to see someone choose this song for Karaoke - Hjärteblod ♦ Raubtier
Jag förstår inte riktigt varför jag skulle skratta över att någon sjunger karaoke, vare sig hen är bra eller dålig. Men nog skulle det vara rätt kul om någon sjöng Raubtier på karaoke, speciellt om hen inte kan svenska.

This is the first line from a song I like: - "I know I'm finding it hard to breathe"
Låten heter Rescue Me och framförs av underbara You Me At Six och Chiddy. Är helt kär i låten.

A song from a genre of music I don't know much about - Revenge ♦ Black Flag
Tog en random bokstav (O) och kollade genom Wikipedias lista över genres. Mitt val föll på Oi! som jag knappt hört talas om. "Oi! är en subgenre till punk-rock som härstammar från UK under sent 70-tal". Måste tyvärr säga att detta inte riktigt var min grej.

A song that will get me on the dance floor - 23 ♦ Mike Will Made It, Miley Cyrus, Wiz Khalifa, Juicy J
Hör jag denna måste jag dansa. Och sjunga med! Den är rätt slow, men alltså, den är skön. Trots att den handlar om Michael Jordans skomärke, haha.

The next song I want to buy/download - The Draw ♦ Bastille
Hela All This Bad Blood-albumet faktiskt. Lagligt såklart, eheheh.



▾ Emmy säger:

sv;
Hahaha åh dem är så roliga att klättra på! Dessvärre är det mest barn man omger sig kring, men nåväl, än så länge har jag inte råkat slå till eller sårat någon unge medan jag är där och sitter eller klättrar :D

Svar: Jo det är ju det, fast inte på kvällen, då är det fritt fram för oss äldre att klättra och ha oss, haha :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-22 ✖ 17:16:22
http://eeemmylam.blogg.se
▾ MATILDA säger:

Ha en bra söndagskväll :D!

2014-06-22 ✖ 17:52:36
http://matildays.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

vilken bra lista

2014-06-24 ✖ 18:00:08
http://efji.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

och lite tips ;)

Svar: Vad bra :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-24 ✖ 18:00:19
http://efji.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback