Örnsköldsviks lyxvilla

Bilderna ägs av Mäklarhuset
 
Hade tråkigt en kväll och kikade runt på Hemnet. For no reasons really. Så dök detta hus upp. Örnsköldsviks lyxvilla. Jag tänkte om någon av mina läsare skulle vara sugen på att flytta till (eller bo kvar i) norrland och bo på 330 m² omringad massa härliga tallar. Samt ha betongglas i mängder, en pool (inklusive poolhus), relax-avdelning, ett gäng skumma vinklar och en grillplats... Med mera. If so, klicka h ä r.

OBS! Sovrummen har skitfula fondväggar. Heh. Hehehe.

Det verkar vara svårsålt (men jag tror det inte är pga fondväggarna faktiskt). Det förvånar mig inte alls då driftkostaden per år är 100 000 kronor?! Hue! Samt att de flesta behöver inte ett så stort hus. Jag skulle nog inte flytta in ens om jag hade pengar i överflöd. Inte för att jag har något emot att det är stort, utan snarare för att ett hus- eller lägenhetsköp för mig innebär att bosätta sig forevah. Slå rot. Settle Down. Det är jag absolut inte redo för än. Och inte i Örnsköldsvik.

Skulle ni kunna tänka dig att bo här?



▾ ♀ THE REVOLT ♀ säger:

Fondväggen var inte den finaste kanske :o men det var inte sådär jätte hemsk tycker jag :o har sett värre :o

Svar: Haha absolut! Men de andra sovrummen var lite fulare än just det jag lade upp bild på. Hade kunnat skriva att själva inredningen (förutom det vita, samt köket) inte är min stil, men det blev för långt och seriöst, vilket inte var meningen med det här inlägget :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-20 ✖ 21:34:44
http://TheRevolt.blogg.se
▾ Tea säger:

SV: Tack så jättemycket finaste du, blir så glad! ♥
Ha en fortsatt härlig kväll, kramisar! :)

2014-12-20 ✖ 22:11:28
http://teajohnsson.blogg.se
▾ moa säger:

Oj vad fint!

2014-12-21 ✖ 12:49:31
http://megapixell.blogg.se
▾ Crazie - säger:

Hahah nja, tvivlar på det. Alldeles för stort och stelt - inte riktigt min stil någonstans, skulle dock inte tacka nej till badkaret haha ^^

Svar: Inredningen kan man ju göra något åt, men håller med om att det är för stort! Jacuzzi skulle inte sitta fel alls, hehe :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-21 ✖ 14:48:45
http://crazie.blogg.se
▾ Ida säger:

Oh gosh, ja, tänk att det finns sånna hus här.
Skulle vara alldeles för stort för mig, skulle nog gå vilse.. Och för nära grannarna, haha. Vet inte heller vad jag skulle göra med ett sånt där jättegarage..
Njae, tror inte jag sku kunna bo där.
Men brukar kolla på olika sidor efter billiga hus i skogen i norrland, även i Ö-viks kommun.

Svar: Ja, jag visste inte om att det huset existerade förrän det blev till salu över ett år sedan (minst). Känns som att det är väldigt svårt att få iväg det. Det är väldigt stort, jag skulle inte direkt ha behov till det heller... Hur ska man lyckas fylla alla rum t.ex? Och med vad :O Det kan vara rätt kul att kika runt på hus. Jag brukar fundera över hus jag skulle eventuellt göra om och inreda ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-21 ✖ 19:24:11
http://idreaido.blogg.se
▾ Yuki Yoursic säger:

Jaa inte skulle man ha nått emot att bo där haha :D

Svar: Bara att slå till ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-21 ✖ 23:00:17
http://yukiyoursic.blogg.se
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Åh det ligger på varvet, inte så långt från min mamma. Tydligen har de försökt sälja det i en ganska lång tid, det är ju öviks rikaste Nyberg som äger huset.
Brukar kika på det när jag går förbi och de har en såndär asnice "spice girls" stol som hänger vid poolen xD haha vill typ bo där för den!

Svar: Yes I know :) Har dock aldrig sett det IRL (hänger inte så mycket på varvet). Kan förstå att det är svårsålt, det lär ju inte vara många fler än han och kanske någon hockeyspelare som har råd/behov till ett sådant hus. Känns väldigt o-Övik, haha. Jasså, coolt ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-21 ✖ 23:13:20
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ Ida säger:

Svar på svar:
Ja, nu när jag kollade vart det låg också så tycker jag mig ha hört om det förut, men hade ingen aning om att det var ett sånt där hus.
Bra fråga! Jag har funderat på att ha ett lite större hem, så att man sku kunna ha olika projektrum. Tänker mig inte typ fem olika, men kanske ett för olika kreativa grejjer.
Vore ju fett med ett kollektiv i för sig :D haha

Åh, kul!!

Svar: Jag skulle också vilja ha ett pysselrum eller liknande där man kan bre ut sig (och kanske låta det vara framme tills man är klar trots att det tar en hel vecka eller så). Nu har jag inte ens plats för ett riktigt skrivbord, får ha allt i en liten bokhylla och sitta i soffan... väldigt oergonomsikt om inte annat. Hahaha ja ^^ Jag skulle tycka det vore jättekul att träffas och sitta och vara kreativ med andra, om det var det du menade :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-21 ✖ 23:50:16
http://idreaido.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Jag skulle kunna bo i ett källarförråd bara jag kunde bo nära er just nu ♥ Behöver er mer än nånsin :'(

Svar: :'(<333
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-22 ✖ 02:43:47
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Ida säger:

Svar på svar:
Jaaaaa precis! Är så skönt att kunna lämna framme och sen fortsätta när man har tid igen, utan kravet att plocka fram och plocka bort.
Aoch, ja kan inte vara kul. Sven fixade en nedfällbar bordsskiva åt mig, det skulle ju kunna funka kanske?

Nu har jag Tuomas skrivbord som får se ut hur som helst, rätt skönt att vi båda är lite smått stökiga av oss.. haha.

Jaaa, absolut! Här finns nu en hantverksgrupp som träffas emellanåt, så det är ju superkul. Fattar inte att jag inte fick för mig sånt hemma i ö-vik, finns ju ändå fint folk, som du t.ex.!

Kram påre!

Svar: Precis, det sparar ju tid också eftersom det tar en stund att förbereda / städa varje gång med ^^De är en bra lösning, men vi har snetak överallt också så det blir inte mycket väggyta. Vi letar ny lägenhet nu så förhoppningsvis kanske det blir ett riktigt skrivbord/pysselhörna där.
Skönt ju ^^
Roligt! Det går säkert att styra ihop något här i Övik med. :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-14 ✖ 18:49:21
http://idreaido.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på svar:
Precis, mina påhitt tar inte så länge att plocka fram, men det måste ju ske också. Känner dem som gör så komplicerade saker att det tar en bra stund att plocka fram och plocka bort, då hinner det ju aldrig bli av sen.
Ajuste! Lycka till med letandet :)

Absolut! :D

2015-01-15 ✖ 20:42:35
http://idreaido.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback