This christmas, I'll burn it to the ground

Bilder: julgran, stjärna, julgranskulor 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Det var ju ett tag sen sist, men nu är den här - Musiklistan del 4

A song I think an artist should cover -
Not The American Average by Asking Alexandria
Kan inte typ Demi Lovato eller Ed Sheeran göra en ballad av denna! Har alltid velat ha en clean, kanske akustisk version av denna bara för att det skulle bli världens kontrast till texten. "I know when I first saw you, you would fuck like a WHORE!"

A song by the Beatles - Imagine
Ja, jag känner till många fler låtar av Beatles, men det är helt enkelt inte min typ av musik. Därför föredrar jag deras lugnare låtar, så som denna, Let It Be och Yesterday.
OBS. Orginalversionen fanns inte på Spotify, så jag länkade till en cover.

A favourite cover song - Somebody That I Used To Know by Mayday Parade, Vic Fuentes of Pierce The Veil
Min favoritversion av låten, som säkert känns uttjatad sedan länge för många. Inte för mig. Inte så länge det är Mayday Parade som kör den.

A song with no lyrics - Youtube Dance Party by Sleeping With Sirens
Vare sig den heter Dance Party, Youtube Dance Party eller helt enkelt http://www.youtube.com/watch?v=tgMzriO93-Y så förblir det en underbart vacker låt.
 
A song from the first album I ever bought - What's In It For Me by Amy Diamond
This Is Me köpte jag nog endast för att få en autograf för drygt nio år sedan.
 
One of the oldest songs that I like - (Don't Fear) The Reaper by Blue Öyster Cult
Först föll jag för HIM's cover på denna låt, och sedan fastnade jag för orginalet från 1976.

A song performed by an actor or actress - Lay All Your Love On Me by Dominic Cooper, Amanda Seyfried, Martin Lowe
Älskar Mamma Mia-filmen. Feeeel goooood. Sedan är Amanda Seyfried en favorit hos mig.

Best song that another blogger recently posted - Hey Brother by Avicii
Ida la upp den här låten för ungefär en månad sedan. Både mysig och ösig på samma gång. Får mig att vilja dansa.
 
Every child should listen to this song so they can learn to appreciate good music - Chapter Four by Avenged Sevenfold
The best of the best. Scream, clean and metalcore.
 
Out of all the Christmas songs, I like this one the most - This Christmas (I'll Burn It To The Ground) by Set It Off
This is some good christmas shit! Självklart från Punk Goes Christmas, the one and only. Men alltså, har faktiskt börja älska julmusik den senaste tiden. River som sjungs av Lea Michelle i Glee är hur fin som helst, likaså O Holy Night som också är från Glee, All I Can Give You med Jason Lancaster och Merry Christmas, Here's To Many More med Relient K. Och Santa's Lost His Mojo med Jeremy Lister!!!

Vill du checka alla låtar från Musiklistan klicka här: Helt hundra



▾ Nathalie Tegelstam säger:

- det tycker jag absolut att du gör rätt i :) Super kul ju!

2013-12-20 ✖ 21:36:45
http://nathalietegelstam.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

fin lista :)

2013-12-20 ✖ 23:16:44
http://efji.blogg.se/
▾ aina [fotoblogg] säger:

Sv; Åh vad glad jag blir!! tusen tack♥

2013-12-21 ✖ 18:18:32
http://ainaphoto.blogg.se
▾ Linneaellinore - FOTO säger:

Måste bara säga att din blogg är otroligt vacker, bakgrunden är helt underbar! :)

Svar: Tack så mycket!! "Tyvärr" ska jag byta design efter årsskiftet :)
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-21 ✖ 23:40:43
http://linneaellinore.blogg.se
▾ angelica säger:

Sv: Vad kul att du lyssnade på låtarna jag tipsade om :D

2013-12-22 ✖ 00:03:34
http://angelicabengtsson.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback