You created a monster

 
Julens månad är här. December och myshögtiden. Jag brukar älska julen. Längta hela november och halva oktober. Men i år... I år... Kanske ger den mig hopp ändå. Det jag bävar över sker då julen är över. Nyår.

28 dagar kvar. Till att börja med vill jag inte ens att det ska bli ett nytt år. Faktumet att det just nu är december ger mig ångest. Jag vill stanna tiden, eller ännu hellre spola tillbaka den. Jag vill kräkas på allt som har med nyår att göra. Värdelösa dag. Inte för att nyår någonsin varit särskilt speciellt för mig, det försvann för länge sedan. 2009 hände inget. 2010 var skittråkigt. 2011 var faktiskt kul. 2012 förstörde mig. Förra nyår. Roten till allt.
 
Varför har allt stått still i år? Varför har jag inte försökt? Varför försvann min vilja och alla mina drömmar? Varför har jag varit den sämsta flickvännen man kan ha? Varför har jag gråtit mig till sömns och skurit mina armar blodiga? Varför flydde jag till England ensammen? Varför har jag slagits och sårat och varit otrogen och lekt hora och längtat efter helgerna bara för att helg betyder alkohol?

För att nyår 2012 skapade ett monster av mig. Det tog så lång tid för dig att fatta, men bara några veckor för mig. Mitt gamla jag är borta för alltid. Kanske var jag redan på väg, min bägare var redan fylld till kanten. Nyår 2012 fick det inte plats mer. Droppe efter droppe. Det rann över. Jag drunknade i mig själv och demonerna tog över.
Jag fylldes ett hat som raderade allt mitt hopp, tills ingenting kändes verkligt längre.

Du dödade mig.



▾ Matilda Sundin säger:

Svar: Haha , den är klockren :D

2013-12-03 ✖ 23:54:02
http://femtonplus.blogg.se
▾ Milina Salihodzic säger:

Härliga bilder!

Svar: Agree to disagee...
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-04 ✖ 00:51:01
http://milina.blogg.se
▾ Marran säger:

Jag vet inte vad som hände nyår 2012, men det här nyåret kanske kan vara början till något bättre? Jag har mått skit och ville varken fira jul eller nyår min min familj och mina vänner tvingade mig.Jag grät större delen av julen det året och nyår var jag så full så jag tänkte gå och lägga mig och sova i en snödriva när det var 22 minus grader. Det låter som en klen tröst men året efter blev faktiskt bättre. Inte på en gång, men efter ett tag blev det lite bättre och sedan lite bättre. Det tog tid och jag fick kämpa men det blev bra.

Du kanske kan börja våga drömma om det du drömde om än gång och då börja fundera på om du vill ta tag i dem eller skapa nya drömmar för dig. Hoppas det löser sig i allafall.

SV:
Roligt att jag fick dig på andra tankar ;p

Svar: Det var inget konkret som hände. Det hände eftersom, efter den dagen. Min kärlek kastade sitt förflutna på mig, mitt förflutna, allt förflutet. Det är svårt att blicka framåt om man inte kan leva i nuet. Det är svårt att ta sig upp då man ligger ner sårad, då det känns som att hela ens liv har svikit en. Det är svårt att känna kärlek då ens hjärta blivit uppätet av hat. Men vem sa att det skulle vara lätt.

Ibland vill jag inte ens att något ska bli bättre. Men förmodligen kommer det att bli bra, en dag. Men ingenting går över på en dag. Baby steps
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-04 ✖ 09:01:28
http://www.marilens.blogg.se
▾ Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥ säger:

sv; jaa det är roligt :) <3

2013-12-04 ✖ 09:18:36
http://neapocalypse.blogg.se/
▾ J säger:

sv:
ja ellerhur :)

2013-12-04 ✖ 10:29:38
http://wiinkys.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Jag känner samma om nyår. Har väl varit nån fest man kanske vart en sväng på men aldrig nåt kul eller seriöst eller med riktiga vänner. kanske skulle vi 4 kunna göra detta nyår till något alldeles speciellt ihop? :) ♥

Svar: 2011 hade jag faktiskt en bra nyår. 2012 ville jag så gärna skulle bli bra, hade höga förväntningar på att allt skulle bli som jag ville. Men Kim var ingen bra pojkvän och betedde sig omoget. Sedan började det nya året och allt gick bara utför.
Vill egentligen inte fira nyår. Jag får typ ångest över att tänka på att fira nyår med Kim. Jag har försökt komma över allt... men... ännu har jag inte lyckats.

Anyhow... Kim har sagt att han ska kolla om det finns möjlighet att ta ut två lediga dagar under nyår, för att kunna fara upp till er :)
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-04 ✖ 14:52:36
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

sv ja, den är bra faktiskt

2013-12-04 ✖ 17:40:22
http://efji.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

SV: Ah alright! Men what det var nåt jag inte visste om :(

Svar: Antar att jag inte velat/vill prata om det. Kunde knappt skriva förra kommentarssvaret utan att få ont i hjärtat...
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-04 ✖ 19:08:58
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Ida säger:

Många, många kramar till dig Ida!
Alla gör vi saker som ibland blir riktigt tokiga, och ibland står allt still och går bara runt och runt tills man en dag börjar hoppas lite igen och vågar lite igen.
Ta hand om dig och ha det superfint!

Svar: <3
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-05 ✖ 09:50:58
http://aidu.blogg.se
▾ Anonym säger:

tur du har som fick slippa problemen! :D kram <3

2013-12-05 ✖ 16:41:33
▾ Nathalie Tegelstam säger:

- haha ja det har du verkligen rätt i :)

2013-12-13 ✖ 16:49:48
http://nathalietegelstam.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback