Hej då 2015 ▲ Del 1


Mitt årliga årsresumé-följetång på tre delar har äntligen äntrat cyberspace. Att göra ett kollage med mitt face månad-för-månad har av någon anledning varit tradition sedan 2011. Oklart vad jag vill ha ut av det, but here it is. 2015 var för övrigt inget bra selfie-år. Halva året var jag gravid och hade bad-face-day varje dag och när Ivy föddes blev det roligare att fota henne.

Saker jag fick bocka av från min Bucketlist of 2015 (obs, detta är bara hälften av sakerna)
Bygga ihop allt mitt Lego. | Flytta till en större lägenhet. | Överraska Kim med en Daim Chocolate-glasstrut. | Testa friterad glass. | Testa alla GB Glace-nyheter av intresse. | Baka en fin tårta. | Åka båt. | Bli mamma. | Dricka vin på balkongen med Kim. | Gå på bio minst 6 gånger (det blev totalt nio biobesök). | Läsa minst fyra böcker. | Ha fler picknickar och utflykter.

Saker som följer med till min Bucketlist of 2016
Åka och simma. | Lära mig göra en drömfångare. | Göra en molnlampa till Ivy. | Gå på krogen och dansa. | Framkalla gamla filmrullar. | Beställa efterrätten först på restaurang. | Åka skridskor med Kim.


JANUARI
Började året precis som jag avslutade det förra; i Thailand. Sol, bad och fruktsmoothies. Monkey Island och snäckplockning. En rättvis dine-and-ditch (eftersom det inte blev mycket till dine på den restaurangen). Årets jobbigaste omställning: Att komma hem till ett iskallt Sverige efter Thailandsvärmen. En lättnad: Att återigen få äta mat införskaffad i en svensk mataffär.
Mitt barndomshem lades ut för försäljning. Det blev dock inte sålt förrän långt senare, men det kändes ändå väldigt deppigt. Årets comeback: När och Fjärran-spelet från 2004. Vi insåg att det faktiskt var kul när jag, Kim och brorsan spelade det en kväll. Kul, men svårt.
Fick äntligen ett namn på den jobbiga relationen till mat jag växt upp men i och med att jag upptäckte selektiv ätstörning. Kände mig träffad som bara den. Annars kändes allt mest betydelselöst.
 
Var gravid: Vecka 10+2 till 14+4. Var lite orolig över att jag gått ner i vikt efter Thailand och ännu inte kunde märka av någon mage.

 
FEBRUARI
Årets deppmånad. Mådde rätt dåligt. Över det som varit, över det som kommer. Mycket tvivel på mig själv, mina drömmar och typ allt. Men livet gick vidare och vi hittade en lägenhet på andra sidan stan, en fyra på 93 m². Så vi började packa ihop vårt första hem.
Fick för mig att göra nail arts i Melodifestivalens färger (igen) och testade att göra en semel-kladdkaka med enbart positiva reaktioner. Mycket godare än den traditionella semlan. Mums!
Började göra smoothies för att få i mig mer frukt och grönt och Kim köpte en ny bil, en svart Audi A6 (kombi). Det dröjde dock ända till september innan vi kunde använda den pga strul. Hatar bilar. De ba strular.
På Alla hjärtans dag drömde jag årets värsta dröm (del ett). Drömde att ett gäng beväpnade personer bröt sig in i vår lägenhet och under vapenhot tvingades jag döda Kim med en eldkastare. Så jag blundade och dödade honom. Det var den värsta känslan jag någonsin varit med om. Kunde inte sluta gråta då jag vaknade. Fy fan.
Den 28 februari blev årets värsta dag i verkligheten. Vi började flytta in i nya lägenheten, men så blev allt kaos efter att jag fått gamla sår upprivna. Jag sa att jag ville dö, men egentligen ville jag bara vara ensam.

Var gravid: Vecka 14+5 till 18+4. Lillmagen började synas så smått (men typ bara på morgonen då jag låg ner).

 
MARS
Vi flyttade!!! Levde utan internet hemma hela månaden (plus en bit in i april). Spenderade många dagar hos mamma för att sno internet (och slippa vara hemma i min ensamhet och göra inget). Årets social fobi-overload: Rekryteringsmässan på Arbetsförmedlingen. Fick hjärtklappning och blev yr. Ville försvinna alternativt gråta eller typ både och.
Men i närheten av AF ligger biblioteket, och där fyndade jag 9 nummer av PLAZA Interiör (från 2013) för 30 kronor. Fint vårfynd! Årets första grillning ägde rum hos Kims föräldrar följt av Melodifestivalens final. Tycker fortfarande att vinnarlåten Heroes är lame.
Hade gravidcravings all sweet everything. Var sjukt sötsugen precis varje dag. Glee sände sitt absolut sista avsnitt, tittade på det och kände mig lite tom inombords. Inget mer Glee efter fem fina år tillsamman, buhu.
Slutligen fick jag min diagnos ADHD (ADD).

Var gravid: Vecka 18+5 till 23+6. Magen bara växte och växte. Var på rutinultraljud och det var så häftigt (och en lättnad att få veta att vår lilla verkade Ivy mådde bra). Vi fick höra på hennes hjärta för första gången, och jag kände första sparkarna. SÅ HIMLA FINT! Vi började berätta för släkt och vänner.

 
APRIL
Jag åt äckligt mycket godis för att påsken hände. Creme eggs and kolaägg though... De säljs bara en gång om året och då måste en passa på! Var hos Ida och planterade basilika, jalapeno, pepparmynta och persilja. Det var så fint att få se dem växa sen. Saknade lägenheten i Ås en del.
Årets reunion: Fika på UH med Izabell, Harriet och Emelie. Mysigt! Vet inte ens hur länge det var sen vi sågs alla fyra innan dess. Och så äntligen fick vi internet igen. Spelade in en vlogg med Stefan, Jonatan och Kim där vi testade Thailändskt godis, men som tyvärr aldrig blev publicerad. Vill ju publicera den men det här med att klippa... Hittar inte tillfälle!
Sedan var jag ju på jobbintervju. Say what? Fick dock inte jobbet eftersom jag var gravid och skulle få barn mitt i anställningen. Var på Isgalan med Malin, firade säsongspremiären av Game of Thrones med läsk ur finglas, kvällsfika och självklart avsnittet. Tyvärr var ju säsong 5 en besvikelse. Och på sista april grillade vi hos Jerry, jag gjorde en jättegod mangodrink och sedan var vi och tittade på en majbrasa. Det var trevligt.

Var gravid: Vecka 24+0 till 27+2. Avslöjade min graviditet på bloggen och många trodde att det var ett aprilskämt. Haha. Magen blev stor och halva min garderob förliten.



▾ Twiggy Lundberg säger:

Den friterade glassen alltså.... <3

Svar: Den var goooooo!
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-20 ✖ 15:01:08
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback