Thailand part V

 
1 januari 2015
Årets första dag! Jag vaknade pigg och utvilad med sommardoft i näsborrarna. Underbart.
Har nästan bara dokumenterat ätbara saker denna dag. Här ser ni Chang soda water med äpple- och mintsmak (mums) och
Cornetto Tiramisu (också mums, älskar kaffesmak på glass).
 
 
Godaste maträtten på hela resan. Forest curry chicken soup, en mycket stark soppa med bla. fikon i.

 
En fin tuk tuk och en fin skylt för de som missat vilken stad vi befann oss i.
 
 
2 januari 2015
Alla gurls i sällskapet hängde på stranden medan männen...
 
 
... var och fiskade.
 
 
... och hittade en enorm spindel. I mean look at the size of that motherfucker (bilden är rätt skalenlig). Är glad att jag slapp träffa den.
 
 
3 januari 2015
Pastellfärgade fasader och lite trafik på väg till stranden.
 
 
Havet ♥
 
 
Strandpromenad.
 

Blev less på stranden och gick och åt glass på Swensens.
 

... och korv med bröd på Burgers & Beer.

Nästa del kommer innehålla apor! OMG!



▾ Twiggy Lundberg säger:

Jag hade fan dött på fläcken om jag träffat den spindeln (gjorde det nästan av bara bilden hahaha)

Svar: Haha, den ser verkligen inte mysig ut! Vet inte hur jag hade reagerat, men är glad att jag slapp träffa på den...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-04 ✖ 14:34:06
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Sara säger:

Mummmms! :D

2015-02-04 ✖ 14:35:56
http://nouw.com/saarah
▾ Beatrice Jakobsson - Fotograf säger:

Gud vad härligt det ser ut! :)

Svar: Det var det!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-04 ✖ 16:48:48
http://beattriicee.blogg.se/
▾ Ida Lindborg ♡ säger:

åh mumsigt och härligt! så fina bilder :D

SV: hihi tack :D åååh den måste du se!
Hihi min syster har med sett Kyle XY, hon blev himla beroende haha :)

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-04 ✖ 17:49:53
http://youknowiidaa.blogg.se/
▾ Emelie säger:

Så fina bilder, ser riktigt härligt ut :D

2015-02-04 ✖ 18:49:42
http://ewelies.blogg.se
▾ ♀ THE REVOLT ♀ säger:

Vad säger du? Är bilden skalenlig? Guuuuud, vad stor! och eeeeuww. Alltså jag klarar inte av att se sådana på riktigt. Usch!

svar: Alltså man kan göra olika saker. Det jag menar är att om varje människa på jorden försökte vara sitt bästa jag så skulle ingen mobbning, krig eller annat ske. Så man får helt enkelt börja med sig själv. Att bli sitt bästa jag är en stor kraft. För man kan alltid bli bättre och godare. För är man sitt bästa jag, medför det att man får en stark värdegrund och människosyn och därmed kommer man att själv kunna ta de chanser man ser för att förbättra världen. Det måste inte vara att volontärjobba på friends eller skänka störst summa till Röda korset. Jag tror nyckel till fred ligger inuti alla oss. Tillsammans. Så tänker/tror/menar jag :o Och nej, så klart jag inte tycker du är dum i huvudet haha xD det är faktiskt smarta frågor du ställer. Jag brukar sj ställa dem till mig sj x)

Svar: Japp, enligt de som såg den live skulle kroppen vara lika lång som en snusdosa... Är glad att jag slapp se den i verkligeheten (min pojkvän tog bilden).
Okej. Det är väldigt vettiga tankar, det är kanske så. Det låter iaf rätt när du säger det. Tack för kommentaren/svaret iaf :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-05 ✖ 22:21:05
http://TheRevolt.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback