Hur är läget?


Hej. Kim och jag har flyttat till en lite större lägenhet nu. Inte alls lika charmig, fin och fräsch som vår förra, men jag vänjer mig nog. Det är svårt att få till någon myskänsla då man går från 56 m² och 85% snetak till en fyra på 93 m² med full takhöjd, våra möbler är helt enkelt inte anpassade för det, haha. Har i alla fall försökt bona till vårt kala sovrum med lite drömfångare tills vidare, och stuvat undan alla kartonger som inte kan få annan förvaring just nu i vårt extrarum. Någon gång framöver ska de också byta tapeter här. Det blir nog bra tids nog. Just nu vill jag helst bara sitta och bläddra i inredningstidningar, gå runt på loppisar och bli inspirerad...

Annars lever jag utan internet. Vet inte när det dyker upp igen, men under tiden får jag gå till mamma och låna hennes lite då och då för att kunna söka jobb (och blogga, hehe). Och då jag är hemma har jag mer tid till att pyssla (då vi inte kommer så mycket längre med uppackningen jut nu i brist på förvaring). Det gillar jag.

By the way... Har glömt att nämna att jag blev intervjuad om min favorit-serie Veronica Mars hos Felicia! Ni kan läsa inlägget h ä r.



▾ Wilma Ahlborg säger:

Vilken superfin vägg du har där! Kram

Svar: Den duger tills vidare :O
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-05 ✖ 16:33:44
http://wilmaahlborg.blogg.se/
▾ emiza säger:

fint

2015-03-05 ✖ 17:18:58
http://eemiizas.webblogg.se/
▾ lina säger:

Roligt att flytta, du blir nog hemmastadd snart ska du se!
Tänkte bara nämna att jag köpt Wreck this journal nu och länkat dig i mitt blogginlägg om det ^^

Svar: Det kommer nog ju mer vi får ordning, jag är verkligen besatt av att ha ordning och att var sak ska ha sin plats, haha.Ja jag såg både din tidigare kommentar, på Instagram och nu i din blogg. SÅ KUL :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-06 ✖ 01:59:30
http://rivnafasader.blogg.se
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Åh fint :D vore kul å se mer bilder när ni börjar få ordning ^^

Svar: Det funkar väl, men mest är allt kalt och stökigt haha. Det lär ta några månader innan jag vill visa upp mitt hem ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-06 ✖ 10:27:31
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ Daniella 🌙 säger:

Vad drömmer du om för jobbmöjligheter?

Svar: Just nu vill jag bara tjäna pengar så att jag kan börja spara till det jag drömmer om. Så sådant som inte kräver utbildning. Typ livsmedelsbutiker eller städjobb (skulle dock hellre vara ute och klippa gräs än göra rent i fastigheter).
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-06 ✖ 17:54:13
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ HJJONSSON säger:

Ser mysigt ut!

2015-03-06 ✖ 20:46:29
http://www.hjjonsson.se
▾ NICOLE säger:

Skönt med en flytt ändå, det skulle jag också vilja :) Vi kollar runt en del nu :)

Svar: Jo, vi behövde ju större ^^ Lycka till med letandet!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-06 ✖ 22:11:06
http://nwistrand.forme.se
▾ Ida säger:

Oh, en fyra! :O Jag tycker det låter så stort och vuxet. En kompis har å flyttat till en fyra å jag ba; what, är vi i den åldern? haha
Bor nog i den här ettan tills vi har råd med skog eventuellt finner ett kollektiv i hus då lägenhetshyrorna här inte är att leka med.

Är ju fint att ha och ge tid till skapande. Och bara ha datorn och telefon avstängd emellanåt tycker jag kan vara så befriande på nåt vis. Ganska knäppt ändå, som liten levde en ju så jämt liksom.

Svar: Japp, det känns enormt. Vi var egentligen i jakt på en trea, men urvalet på lägenheter har inte direkt svämmat över (speciellt inte inom vår prisgräns) och vi kände att vi ville flytta så fort som möjligt. Så det fick bli den här. Något som skrämmer mig mer än att bo stort är att köpa lägenhet/hus... det känns typ ljusår bort, haha.
Kan tänka mig att hyrorna är dyra i en storstad :O Funderar ni på att köpa endast skog och bygga ett eget hus/stuga då? Eller hitta ett befintligt? Det låter spännande iaf, lycka till!

Läskigt hur det blivit ändå. Jag hade inte internet förrän i nian och klarade mig hur bra som helst. Nu har det kliat i fingrarna efter att kolla facebook (förra helgen iaf, det gick över rätt fort) fast jag inte ens tycker om den sidan? Men det har varit väldigt skönt, så att stänga av emellanåt borde jag fortsätta med även sedan. Den här veckan har jag liksom hunnit med att läsa en hel bok (och dessutom funnit ro till det), kan inte minnas senast jag läste ut en bok (visserligen rätt kort) på bara en dryg vecka...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-07 ✖ 00:00:16
http://idreaido.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på svar:
Åh, jag kan förstå det!
Ja, absolut, det är verkligen the big step i livet känns det som, höhö.

Ja, det är lite tanken, att bygga själv från grunden. Men får se om en hinner det i det här livet, haha.
Blir grymt sugen på att köpa något gammalt torp och renovera det med ena syrran också (gärna andra å om hon vill va me), vore himla fint! Blev grymt inspirerad från de som var med i ÖA å hade gjort nåt sånt.
Tack så mycket!!

Ja, men eller hur. Skitskumt! haha, jag kan aldrig återvända till fb mer, har raderat alla vänner och allt annat som jag bara orkade ta bort. Vet inte ens vilket lösenord eller mejl jag bytte till när jag tog bort användaren, hahaha.
Whao, helt fantastiskt ju! Härligt. Tror jag ska införa nån dag i veckan då jag ska ba ha allt avstängt.
Men, är ju himla fint det ändå! Gör säkert en del att inte ha tillgång till nät osv. Igår läste jag och pappa bara böcker i varsitt hörn när vi var hos farmor, fanns ingen tv och ingen av oss hade dator eller surfplatta med. Kändes så fint på nå vis!

Svar: Åh, det låter jättespännande! Om man vill leva enkelt utan så mycket moderniteter känns det inte som att det borde vara så mycket svårare att bygga helt nytt än att renovera. Det beror på hur ni tänkt med el/avlopp/eldstad osv. Fast iofs, att renovera något som redan finns, då har man ju grunden :) Tycker det låter spännande och kul vilket som om det blir av! --- Jag har funderat på att ta bort FB, men har inte "kunnat" (hör till jag-har-svårt-att-göra-mig-av-med-saker-personlighetsdraget I guess). Tycker det är dåligt att man inte kan radera sitt konto helt och hållet. Ja, det borde jag med göra! (för stunden har jag ju redan det). Det låter mysigt! Jag tycker inte ens det är kul att se på tv hos andra (fast det kanske är för att jag inte gillar tv, "bara" film och serier som jag valt själv).
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-08 ✖ 23:01:40
http://idreaido.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på svar på svar:
Jadå, absolut. Vi är ju verkligen inne på att leva så eget som en bara kan (hur en nu sku vänja sig vid det, men nå, nog äre möjligt)
Ja, det är ju sant! En stomme att bara bygga vidare på liksom :)

Ja, jag kände nog lite också att ånej, alla roliga statusar osv. Men var inte som att jag läste dem ändå, hahaha. Nu kommer jag inte åt dem på nåt sätt ändå så, tror jag kan leva med det. Tanken av onödighet slog mig dels när en inte ville ta bort en bild som jag var med på på grund av "att det är ju så roligt om folk hittar dem igen sen! och hittar kommentarerna". Öh, visst, men på riktigt, vem tittar nu på dem så ofta? Och jag förstår att det är viktigt också, men jag är lite rädd för att låsa mig vid sånt gammalt på nätet, ser ingen mening i det mer än att det kan va lite kul.

Ja, det är sämst, nu ligger allt ju kvar nånstans ändå, haha. Blir som inte helt tomt. Men jao, jag bytte mejl å namn å sånt, men det kvittar ju. FB har ju ändå allt det där om mig kvar.

Ja, verkar ju himla gött. Jag funderar på vilken dag som sku vara bäst.

Ja, det var fint. Jao, det är ju inte riktigt samma sak.

Svar: Om ni vill klarar ni nog det tids nog ^^ Tycker det låter jättespännade och som en fin idé! - - - Har nog också tänkt så, men jag har raderat mycket gammalt och nu lägger jag inte upp så mycket nytt, läser knappt andras. Men jag gillar chatt-appen som följer med FB, så det är nog mest den jag hänger kvar för. Och min släkt brukar lägga upp evenemang där. - - - För att få in det som rutin är det väl bäst att ha samma dag, men nä, jag vet inte heller vilken. Man får börja med att se till att vilja det en gång i veckan först ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-16 ✖ 20:28:30
http://idreaido.blogg.se
▾ Ida säger:

Jadå, jag hoppas. Tack för peppen!

Ja, sant. Ja, det är smidigt, när nästan alla har det också!
Ja, saknar evenemangen. Var så lätt att hitta dem där.

Haha, absolut. Kanske vi kan ha nån gemensam dag? ;P

Svar: Haha ja det kan vi ha, fast ingen aning om vilken dag. Lördag? Onsdag? Måste försöka övertala Kim med, för då jag nämnde det idag sa han bara "Vad ska det va bra för?" xD
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-18 ✖ 22:59:41
http://idreaido.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback