Meningslöst

T-shirt || Tank
 
Be positive they say. Buy me that shirt I reply. It suits me so well... (från KillStar)
 
Egentligen tycker jag inte att allt suger. Allt känns bara meningslöst. Inte så att livet är meningslöst, utan snarare att allt jag gör eller har att göra saknar mening.
Igår hade jag en tid på Vårdcentralen på förmiddagen, och när det besöket var klart kände jag en tomhet eftersom jag hade en hel, oplanerad dag framför mig. Gick hem och ba "Nu då?" trots att jag hade, och har saker jag kan göra. Blogga, pyssla, filma t.ex., samt mer viktiga saker. Men allt saknar liksom betydelse. 
Kunde inte ens glädjas över att det var fredag. Efter 13 år i skolan sitter längta-till-helgen-känslan kvar djupt därinne, fast det för mig egentligen kvittar vilken veckodag det är. Same shit, different name.
 
Hatar att känna så här. Jag vet inte ens v a d som skulle vara betydelsefullt att göra. Rädda världen? I don't even know. Det slutar bara med att jag inte vill göra någonting över huvud taget.
 
Tur att jag är jet laged fortfarande och blir trött redan åtta på kvällarna. Haha. Fuck Yeah, party hard!



▾ Elin säger:

tråkigt att du känner så :/
sv: ja den var jättebra :D

2015-01-17 ✖ 23:44:41
http://bbaraaelin.blogg.se
▾ Ida säger:

Jaaao kan så känna igen mig trots att jag har jobb å liknande. Men min känsla av meningslöshet ligger nog ganska mycket i hur den här världen är, så rädda världen är en bra sak att göra.

Kolonierna.se hittar på bra grejjer, en del i närheten av örnboet, så kanske kan va en grejj å höra med dem?

Jag har nog haft en del brister i kroppen för nu när jag får i mig en massa olika frön, sallader, bär å frukter varje morgon via en smoothie har jag en helt annan känsla av livet, haha. Sen gör jag en del projekt "via nätet", skriva osv. Haru hört talas om Monthly makers? Det är ju rätt kul!

Kram på dä!


Svar: Bra mat och näring är ju faktiskt viktigt och påverkar ju ofta hur man mår psykiskt med. Kanske ligger något i det för mig. Jag är jättedålig på att äta bra.Att bli involverad i något sådant låter som en bra grej, jag kanske behöver känna mig involverad i något ist för att bara gå hemma själv. Men det jag känner att jag brinner lite mer i är mänskliga rättigheter (typ feminism och antirasism osv). Fast jag finner inte ens motivation till att ta tag i något sådant... saker som intresserar mig alltså. Kanske är vinterdepp som spökar.Tack för din kommentar iaf <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-18 ✖ 14:00:18
http://idreaido.blogg.se
▾ Cassandra säger:

Känner igen mig så mycket. Så många kvällar jag panikade sönder av stress att jag inte gör någonting viktigt eller hittar någon mening med saker. Vet liksom inte vad man ska göra för att komma ut från att känna så

Svar: Det är nog väldigt individuellt vad som hjälper. Förhoppningsvis går det över. Att en dag så händer något (stort som litet) och meningen kommer tillbaka. Fast jag vet inte om jag ens känner stress, mest känner jag bara... inget alls.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-25 ✖ 17:10:48
http://twitter.com/psykobarn
▾ Ida säger:

Svar på svar: Jao, absolut.
En får börja med nåt smått :)
Igår var jag helt jättenere och sen ba: MEN ÄT DÅ.
Hade inte ätit på säkert sju timmar då.. suckar ganska mycket åt mig själv under sådana stunder.

Ja, förstås. En kan ju börja med nåt litet, vet inte vad du sku tycka var kul, men kanske förena ditt skapande med de ämnen du brinner för sku kunna va en grejj?

När jag flyttade hit sa min kompis Anna att jag bara sku engagera mig i nån grupp eller nåt så skulle jag lära känna folk osv.
F! i ume är ju ganska stort (även fast jag inte tror på det här samhället eller partier överhuvudtaget så kan det ju va nice å träffa folk som tyck likadant), vet int hur det är i ö-vik. Finns säkert en hel del andra grupper också att vara del av.

Ja, vi får hoppas våren kommer snart med solen. Tycker det redan nu är mycket ljusare, bor förstås lite längre ner menne.

Så lite så, hoppas det finnes något av värde i dem med :)

Hare fint! <3


Svar: Jag tror det löser sig med måendet. Kämpar nu med att få mathållningen bättre, och det är ett stort steg. Tycker också det börjat bli lite ljusare, så då känns det lite mer motiverande att gå ut också.
Meningslösheten känner jag inte av just nu längre, men att gå ut mer och kolla in grupper/föreningar/liknande vore ju en idé. Just politik är jag också lite skeptisk mot, men det kanske kan vara givande ändå trots att man inte håller med dem i alla punkter.
Detsamma! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-02 ✖ 20:20:54
http://idreaido.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback