Game of dissappointment

grymma bilder av beautifuldeath

Obs! Detta inlägg kommer innehålla spoilers för Game of Thrones säsong 5. 
 
Jag har nu sett klart den femte säsongen av Game of Thrones. En säsong jag tittat på med likgiltighet och föga förvåning.
 
Att The White Walkers invaderade vildingarnas by var typ det mest spännande i hela säsongen (gäspade mig genom allt Castle Black-mörker tills detta hände) och den enda som var kul att följa var Tyrion. Hade verkligen sett fram emot Arya i Braavos, men då det väl begav sig fattade jag ingenting (men jag tackar Jaqen H'ghar för min dos av eye candy). Det mest sorgliga var Shireen Baratheon's död. Melisandre is a bitch. Jon Snow's mord förvånade mig inte ens. Blev knappt ledsen. No feels.
 
Säsong 6: Kan vi få se en invasion av White Walkers någon gång? Det har varit nog med prat om att "Winter is coming" nu. Är pepp på att se vad Bran har för sig och jag väntar med spänning på att få se Sansa överleva det där hoppet (sedan återvänder hon för att bränna ner alla Bolton's). Orkar inte ens sia något om Daenerys (den person som varit näst intressantast att följa), men jag önskar Tyrion lycka till med att leka statsminister. 



▾ Twiggy Lundberg säger:

Haha jag har hört massor av blandat kring säsongsavslutningen! Men främst att folk blir så känslosamma! Jag ska iaf inte säga något, jag som själv ägnar mitt liv åt TWD när den serien går.. Hehe..

Svar: Haha, det är okej att bli känslosam över serier, jag brukar också bli det. Dock inte av GoT denna säsong... Jag tyckte de flesta ba OMG på säsongsfinalen, men nu när jag sett den... Meh... De två avsnitten som var innan var ju 100 gånger bättre/mer spännande.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-23 ✖ 20:45:52
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ sandra säger:

Känner mig ärligt talat inte så pepp på nästa säsong alls, tycker det blev för mycket med sansas våldtäckter och sen jons död =/

Svar: Nä, för första gången känner jag inte heller någon pepp. Vill bara se Tyrion/Daenerys och Sansa/Brienne of Tarth, allt annat känns drygt x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-23 ✖ 21:26:37
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Gosia säger:

I feel ya! Alla va så förvånade och arga över mordet på Jon Snow, men jag väntade typ bara på det... Känns som de byggde upp det hela den här säsongen. Men vem vet... han kanske kommer tillbaka från de döda ;P

Svar: Ja, enligt min brorsa finns det rykten om att han ska komma tillbaka, men jag orkar inte ens spekulera i hans död. Jon Snow har aldrig varit någon favorit hos mig x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-24 ✖ 00:11:18
http://gosias.blogg.se
▾ thaipinnen säger:

alltså jag är nog den enda som inte sett den serien ännu haha!

Svar: Visst känns det som att hela världen ser GoT, men jag tror inte du är ensam ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-24 ✖ 13:35:30
http://thaipinnen.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback