Cookies and / Creme / eggs


Fick en fet craving på Cadbury's Creme Eggs, ett jättesött och sliskigt engelskt påhitt i form av chokladägg med vit och gul fyllning (typ som ett riktigt ägg, fast bättre). GOTTTTT. Och det var ju tur att jag fick denna craving nu, eftersom påskgodis bara säljs runt påsk. Var tvungen att köpa ett fempack (plus två Caramel Eggs). Kolla vad fint! MUMS.

Beställde dem från The English Shop, och då jag ändå höll på fick jag för mig att testa Hershey's Cookies'n'creme. Allt som heter cookies and creme är bra. MUMS! Hade kunnat sluka den i en tugga! Annars är jag inget fan av Hershey's choklad. Testade deras mjölkchoklad i USA och den smakade typ plast. Uäk.



▾ Daniella 🌙 säger:

åh, de äggen är så goda. det är 3 för £1 (eller 40p styck)så jag brukar alltid köpa 3 för att "spara" till senare dagar men... äh. är ju billigt så kan ju bara köpa tre till senare. <3<3

Svar: Åh, vad billigt! I Sverige kostar de ju tio kronor styck... Om jag åkte till England runt påsk skulle jag köpa skitmånga att ta hem *o*
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-27 ✖ 20:45:36
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ NICOLE säger:

Såg himla gott ut :D

Svar: Det ÄR gott :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-28 ✖ 09:30:30
http://nwistrand.forme.se
▾ Kimmey säger:

Gott :)

2015-03-28 ✖ 13:06:37
http://bimbolie.blogg.se
▾ Amanda CL säger:

så gott :)

Svar: Indeed!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-28 ✖ 19:47:36
http://amandacarlberg.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

men åh gott!

2015-03-29 ✖ 14:57:29
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Ida säger:

Vet att du kanske inte vill ha kommentarer för det senaste inlägget men: <3!


Jag kommer hem till Örnboet till påsk. Om du vill hitta på något eller bara hänga eller vad som helst så kan vi ses. Under långfredagen tänkte jag mest umgås med mamma då hon är ledig, men annars så. Jag far nog söderut lördagkväll eller söndagkväll.

Och om du inte vill läsa eller svara på detta nedan så förstår jag förstås, tänkte bara ändå skriva lite. Hoppas det inte är dumt av mig och vill verkligen inte göra dig ledsen eller må dåligt. Bara lite tankar.
Har själv haft svårt att svara på saker emellanåt och sen har det gått å blivit glömt. Har riktiga brev som jag inte svarat på och kan verkligen känna igen mig i det där. Nån gång har jag nog svarat, det är lite som, nå, folk fattar ju att en har ett liv eller faktiskt kan glömma. Men vissa relationer rinner bara ut och kanske (förmodligen) kommer det andra sen.
Att du ser denna återkommande vana hos dig själv tycker jag är stort och vågat, men det verkar inte handla om nån slags egoism eller att du inte bryr dig, tvärtom.
Jag vet inte alls vad som hänt och jag ska nog inte lägga mig i heller. Jag har bara liknande vanor, men de vänner jag har hemma är likadana, men hm.. det är inte lätt, långtifrån kanske alla gånger. På något vis om en vet var en har varandra så ja, jag vet inte. Vissa, även väldigt nära vänner, kan jag gå runt och nojja mig över, att nu har jag inte hört av mig och nu har jag inte hälsat på osv, att vad ska de nu tycka.
Alltså, den här romanen blir inte mycket till hjälp förmodligen, men, det kommer andra människor. Fast jag förstår att det gör helt vansinnigt ont.
Kanske hen som nu släppt taget om dig också hittar tillbaka nån gång.

Kram!

Svar: Att jag tagit bort kommentarsfunktionen på det inlägget (förmodligen kommer jag nog göra det ibland i framtiden också), är inte för att jag inte vill ha kommentarer utan mer för att verkligen känna att jag skriver för att skriva av mig för att jag vill. Jag vill inte känna "Nu kommer alla tänka att jag bara vill ha uppmärksamhet och tycka-synd-om-kommentarer"... Och om jag har en bild till kommer jag inte få någon onödig "Fin bild"-kommentar som inte hör dit. Lite så. - - - Ja, roligt. Ses gärna. Lördag funkar, har heller inget på söndag ifall du stannar tills dess. Vi kan ju höras på sms (har fortfarande inte internet hemma). - - - Jag vet inte om inlägget blev mer ledset än det egentligen var tänkt. Jag ÄR ju ledsen över hur det blev med den här personen, men det var också reflektioner över hur jag är. Men ja, det är kanske väldigt vanligt att kanske inte ses och höras jätteofta och att glömma bort att svara på saker, att ibland är det mer och ibland mindre, men ändå kunna vara vänner. Det är ju mest såna relationer jag har, speciellt efter gymnasiet. Oftast är jag okej med det, men ibland känner jag mig mer ensam. Det är då jag ibland tänker "vem är jag att klaga, jag har ju inte hört av mig heller". Men sedan finns det ju också de som har högre krav på vänskap. Det känns som att jag hamnar lite mitt i, att jag har perioder då jag är mer introvert och i min egen bubbla (typ som denna vinter), och ibland mer "Borde inte vänner ses och höra av sig mer regelbundet?" (det är väl då en känner sig bortglömd av de som inte känner/tänker så eller är uppe i sitt). Så jag vet inte... Att det blev fel då jag varit introvert och tillbakadragen då jag borde varit mer närvarande. Men som sagt, det handlar i alla fall inte om att inte bry sig om. Önskar ändå att jag var bättre på att förmedla bry-sig-om-känslorna till agerande. - - - Kram!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-29 ✖ 17:38:53
http://idreaido.blogg.se
▾ Boel säger:

Mums vad gott! :D

Sv: Tack!

2015-03-29 ✖ 21:19:39
http://boelish.blogg.se
▾ Julia säger:

åh gott! :)

Svar: Yasssss!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-30 ✖ 22:43:40
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Tea säger:

(även om du inte vill ha kommentarer på inlägget här uppe, så: <3<3<3!)

asså åhhh vill smaka, dör!! :D

2015-03-31 ✖ 10:52:45
http://nouw.com/teajohnsson
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

Aldrig smakat men blir helt sugen ändå! Haha

2015-04-02 ✖ 00:02:37
http://efji.blogg.se/
▾ junkfoodjunkie säger:

åh vad gott :)

2015-04-06 ✖ 14:05:32
http://junkfoodjunkie.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback