Let’s go do some stupid shit


bildkällor - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Musiklistan del 6 has arrived.

A song with good artwork on the single/album cover sleeve - Views That Never Cease, To Keep Me From Myself ♦ We Came As Romans
Första bilden i kollaget. Alla deras tre album har superfina album covers, men Understanding What We've Grown To Be är min favorit. Just den här låten har dessutom världens finaste intro. Mitt hjärta smälter.

A song from the last band I did see live - If This Is How ♦ South And Maine
South And Maine som nyligen släppt ett fullängds-album, roligt! Trots det postar jag samma låt som sist, sorry, men det är min favorit. Såg dem i början av mars på båten Poseidon: En lördag i mars. Har sedan dess varit rätt dött på live-fronten, men den 30 maj blir det ändrig på det!

If I were to release an album, this song would be on it - Evolution of Self ♦ Bury Tomorrow
Om jag någonsin blev skivartist skulle jag vilja bli det tillsammans med ett band, och jag skulle inte sjunga (efter som jag inte kan) (jo, det är klart att jag kan, men inte bra). Och vi skulle spela post hardcore eller något annat rockigt. Och om jag hade ett sånt band skulle jag önska att den här låten var vår. Min favorit post hardcore-låt atm.

An 80's pop song (by an artist who thinks he's/she's really cool) - Like A Prayer ♦ Madonna från 1989
Förstod inte riktigt frågan, hur ska jag veta om hen tycker en själv är cool? Och pop?! 80-talets populärmusik, blä. Men okej, jag väljer Madonna. Eftersom hon håller på än borde hon ju digga sig själv, right?

How funny would it be if they played this in service station toilets - Antivist ♦ Bring Me The Horizon
"Middle fingers up if you don't give a fuck!". Japp, skitroligt.

A song from any dead artist - Fiction ♦ Avenged Sevenfold
Jimmy The Rev Sullivan, 1981 - foREVer. Hans röst i kombination till den här låten, så mycket känsla. Från början hette den Death, och kort efter den var färdiginspelad dog Jimmy och bandet döpte om låten till Fiction. Därför är den här låten något av det sorgligaste jag vet.

A song with a sexy video - Right Here In My Arms ♦ HIM
Säger bara Ville Valo. Se videon ovan.

Worst song I have in my collection - Stupid Shit ♦ Girlicious
Var det bara jag som såg Pussycat Dolls Presents: Girlicious som sändes på TV3 2008? Jag älskade det och köpte deras CD då den kom ut. Ni måste kolla videon! Så himla dåligt! LMAO.

A song I hate - Get Lucky ♦ Daft Punk, Pharell Williams, Nile Rodgers
Kräks ur öronen då jag hör denna. Tål den inte.
 
A Disney song - For The First Time In Forever ♦ Idina Menzel (Frozen soundtrack)
Hur uttjatad filmen Frozen än må vara så är det de enda Disney-låtarna (från en tecknad eller animerad film) som jag lyssnat på utanför filmen. Har lyssnat sönder Let It Go, så det fick bli denna. Älskar då Elsa/Idina kommer in i slutet. Wihhh.

Alla låtar kan hittas i Helt hundra-listan på min Spotify.



▾ ZOOFIE säger:

Mycket bra musik. Kan knappt lyssna på Right Here In My Arms längre dock :/ haha.

SV: Tack så mycket :) Nä kanske inte syns så mycket här, men det känns verkligen ^^ Men det är det som är så bra med Black Milk-leggings - man kan använda dem även om de är för stora :)

Svar: Naj! Varför inte det? D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 20:04:43
http://zoofie.se
▾ V I L M A L A ♔ säger:

Underbart! Behövde musiktips TACK :DDDD

Svar: Nääääästan bara bra låtar iaf x)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 20:46:23
http://vilmala.blo.gg/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback