Moasikväggen


Här har vi det, mästerverket som jag nämnde i det här inlägget
Det var en av lärarna som tyckte att vi tre september-plattsättare skulle göra något fint på väggen i deras nybyggda fikarum. Så jag, Vanessa och Hannes fick avbryta arbetet med våra vinkelväggar (pretty much ett hörn av ett litet hus med både inner- och ytterväggar, och tak).
Jag och Vanessa ville göra något fint = björkskog och måne. Hannes ville göra något roligt = Helge. Jag gjorde en liten skiss, sedan spenderade vi hela december bland kakelkross i blivande fikarummet. Det var bitvis kul och bitvis skitdrygt.
Fogningen var inte helt lätt, men vi lärde oss en del. Som att man kan blanda i glitter (som vi gjorde i månen och snön), att den finns alla nyanser man kan tänka sig (vi använde oss av fyra - vit, svart, grå och gul), och att svart fogbruk är ett jävla helvete att tvätta av, haha. 
 
Skulle gärna göra något liknande igen, men tror det är få som skulle vilja ha mosaikkonst i sitt badrum. Eller kök. Eller hem.



▾ Karin säger:

WOWOMG!!!

Svar: Haha, tar det som en komplimang! Kul att du gillar den <3
Ida ☯ the sky under the sea

2020-05-29 ✖ 09:14:24
http://forevermore.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback