Nu är det slut

 
 
All good things must come to an end eventually. Den underbara månad som juni var tar slut idag (men två sommarmånader återstår så jag är glad ändå).
 
Något annat som tar slut idag är min föräldraledighet. Imorgon börjar jag jobba efter ett år hemma - varav 10 med Luna. Mest känner jag helvetesjävlaskit-jagvillinte. Alltså, det känns riktigt fint att ha Kim hemma. Och skönt att bara jobba deltid på ca 50%, så att jag får en hel del lediga dagar ändå och vi kommer kunna hitta på saker tillsammans och njuta av sommaren.
Men. Jag är bara så himla less på Burger King. Jag har varit anställd där i 4 år nu. Varav två som studerande och mammaledig, men ändå. Jag orkar inte mer. Ber till höstgudarnas vindar att svepa med mig bort, bort, bort. Herr Kung av burgare, ni är nästa sak som tar slut. Jag är en sjukt begåvad plattsättare, jag platsar i byggbranchen, hör ni det?!
 
Det tredje avslutade kapitlet är amningen. Har inte helammat på länge, men varje morgon och kanske en gång till har Luna fått krypa upp till mitt bröst. Den fina stunden hade gärna fått fortsätta, men den här månaden slutade det vara mysigt. Vissa dagar har det gått bättre, men den senaste veckan har Luna efter bara några sekunder bitit hårt, sedan drar hon bröstvårtan utåt med tänderna. Det. Gör. Svin. Ont. Jag har fortsatt för att det har varit mysigt, men det finns inget som helst kvar av det längre. Så i lördags sa jag adjö till amningen för gott. 
 
Nu ska jag njuta av min sista föräldralediga dag ♥




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback