Det blev en Luna

 
Vi har äntligen bestämt namn nu. Den 29:e september valde vi slutligen Luna. Det namn jag först fastnat för. Det namn jag i huvudet tänkte när jag såg henne de första dygnen på BB.
 
Den 2 oktober fyllde Luna en månad. Hon har blivit märkbart större, men är fortfarande så liten. Storlek 50 är för litet nu. 500 gram tyngre, och 5 cm längre (4,2 kg / 54,5 cm).
Hon har varit stark i nacken från start, och så småningom har hon blivit mer vaken, haft ögonen öppna allt mer och nyfiket tittat sig omkring på den för henne nya världen.
 
 
Vi har ett mellannamn också. Ell. Som modemagasinet, men utan E på slutet. Från start har vi varit på jakt efter namn på tre bokstäver. För att matcha resten av familjen. Ida. Kim. Ivy. Vi hade faktiskt en hel lista. Kims favorit var Sky. Men det blev Luna som tilltalsnamn, och de tre bokstäverna hamnade istället i andranamnet.
 
Luna är helt fantastisk sömnmässigt. På BB sov hon länge efter att ha fått sina första droppar mjölk efter förlossningen. Vaknade vid midnatt. Hon gillar att vara vaken runt småtimmarna, men det har blivit bättre. Vi går och lägger oss sent (för vi känner att det inte är någon idé om vi ändå måste sitta vaken i sängen), men när hon väl somnat sover hon till tidig morgon. Jag ammar henne och hon somnar om några timmar till.
 
 
Namnet Luna var aldrig lika självklart som Ivy var. Ivy fastnade jag för redan två år i förväg och det blev hennes namn så snart hon var född.
Luna fann jag bland alla födelsedagsbarn i Tidningen 7. Fint. Luna som i Luna Lovegood i bästaste Harry Potter-böckerna. Luna som den svarta katten i Sailor Moon. Luna heter dottern till fotografen Maria Mroxx som jag följer på Instagram.
Och Kims arbetskamrats dotter. Det var därför han inte riktigt ville att vår Lilla Boo skulle heta Luna. Han ville inte härmas. Men hon  ä r  ju en Luna. What to do liksom? Jag kunde bara inte släppa det.



▾ Bunny Therése säger:

Vilken fin liten Luna :D

Svar: <3
Ida ☯ the sky under the sea

2019-10-13 ✖ 16:43:42
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Rebecca Adnell säger:

Otroligt fint namn!

2019-10-15 ✖ 09:50:44
http://adnellphotography.blogg.se/
▾ Karin säger:

Jag älskar hennes namn <3 Vad heter Ivy i mellannamn?

Svar: <3 Ivy heter Minja i mellannamn :)
Ida ☯ the sky under the sea

2019-10-15 ✖ 21:47:01
http://forevermore.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback