En plats, två yrken

 
Den här veckan har jag, förutom att jobba på Burger King som vanligt, också praktiserat som plattsättare. Också på Burger King. För det är så att vi håller på att renovera hela restaurangen. Och eftersom jag har utbildningen för det frågade jag om jag fick vara med, i brist på annat liksom, och det fick jag.
 
Så mellan tisdag och onsdag har jag hängt med tre plattsättargrabbar från Stockholm och hjälpt dem lite här och var. Satt en vägg i en av toaletterna, fogat den andra toaletten, satt sockel, lagt lite golv här och lite mer där, samt satt en del av väggen som kommer agera bakgrund till våra framtida snabbkassor. Kult vare.

Jag har ibland gått och tänkt att jag kanske inte kommer klara av ett fysiskt 07-16-jobb, utan mitt-i-veckan-ledigt. I våras var jag nämligen två månader med Skanska Direkt i Umeå. Pendlade och blev hemifrån mellan 05:30 och 17:30 varje dag. Jag blev helt gråtfärdig. Jag trivdes nog inte riktigt där.
För efter den här veckan känner jag mig inte alls utmattad som jag gjorde då. Det var bara kul. 8 timmar som plattsättare kändes som mindre än 4 timmar i BK-uniformen. Wow. Slitigt fysiskt, visst, men mentalt kändes allt bara bra. Så jag är inte längre orolig. Jag är redo för att bli lärling nu! For real!
 
Avslutar med två quotes:
K: Du kan ju det här!
J: Har du fogat mycket förut? För det här ser jättebra ut.
 
Me gusta.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback