Jag tror det blir bättre

 
Jag är fortfarande sjuk, men jag vill tro att jag börjar bli bättre. Det är dock svårt att vara hoppfull då det går så segt. Bilderna är från i onsdags. 
 
Var på vårdcentralen i måndags, men allt såg normalt ut och proverna visade på virusinfektion = influensan, som de inte kan göra något åt. Måndag och tisdag kväll hade jag feber på 39,8 och 39,4 grader. Igen. På onsdagen var jag helt slut i kroppen (precis som dagarna innan) och irriterad på att jag fortfarande hade hög feber om kvällarna, så jag ringde vårdcentralen igen.
Fick komma dit och ta prover, och trots att de visade på att jag blev bättre var jag likblek med en alldeles för hög vilopuls (hade knappt orkat mig ur sängen och var helt anfådd då jag satt upp), så de skickade över mig till akuten för mer prover.
Om jag ska vara ärlig kändes det jättebra. Fick dropp, fick vila, slappna av. Speciellt bra kändes det att få dropp. Har haft dålig aptit sedan den 20 december, och ännu värre blev det efter julafton. Har gått ner 6 kg och känner mig helt utmärglad. Dessutom har jag nästan tappat min bröstmjölkproduktion (försökte amma som vanligt, men så tog det längre och längre tid för brösten att fyllas på igen så det höll inte, är så himla ledsen).
Några andra resultat än en virusinfektion som kroppen skulle / höll på att ta hand om på egen hand fick jag inte. Självklart hade jag hoppats på någon slags mirakelmedicin, men den här gången kändes det ändå okej. Det känns som att de gjort allt de kan, tagit alla prover. Försöker lita på att min kropp sköter det här själv.
Min kropp känns fortfarande helt slut på, men det känns som att jag är på rätt väg. Fast helst vill jag bara lägga mig i en grav för att sedan återuppstå som ny. Är ledsen över att jag missade hela julen, nyår bryr jag mig inte så mycket om.

Firade världens lugnaste nyår någonsin igårkväll. Hade bara 38,3 graders feber vilket kändes som ett så stort framsteg att jag gjorde lyckovolter inombords (peppar, peppar, ta i trä). Vilade hela dagen och gick och satte mig i soffan vid elva. Skålade in tolvslaget med Pomac och såg på fyrverkerier genom fönstret. Sedan gick jag och lade mig.
 
Nu längtar jag efter att kunna hjälpa till med Ivy igen. Saknar min bebis. Jag längtar efter att få städa, att orka gå ut på en promenad, eller bara orka gå från ett rum till ett annat utan att behöva sitta ner...
Det är svårt att älska en kropp som inte orkar göra mig frisk, men jag försöker. Det går bara så jäkla segt.
 
Gott nytt år.
Shit vilken novell det blev... Längtar tills jag är frisk så jag orkar blogga... som vanligt... om roligare saker... med foton... heheheh



▾ Bunny Therése säger:

Jösses! Krya på dig! <3

Svar: Kan man ju säga... Tack,börjar äntligen känna mig bättre <3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-02 ✖ 09:44:47
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Mirano säger:

Men usch då! :( Krya på dig! <3

Svar: Jätteusch! Men äntligen börjar jag känna mig bättre! :) <3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-02 ✖ 11:42:34
http://miranodesign.blogg.se/
▾ Julia säger:

krya! :)

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-02 ✖ 17:30:10
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Nina säger:

Krya på dig! :) <3

Svar: Tack, äntligen börjar jag känna mig bättre!
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-02 ✖ 21:30:52
http://ninasova.forme.se/
▾ Ida säger:

Har tänkt mycket på dig och funderat hur du har det. Skönt att få läsa att det börjar bli liiiite bättre trots att det tar tid.
Många kämpekramar! och krya på dig! <3

Svar: Ja, äntligen börjar jag känna att jag kommer bli frisk. Mår ännu lite bättre nu, mest bara aptiten som är dålig (=får ingen styrka i kroppen) och då jag väl äter protesterar magen :( Tror jag har fått men för livet ang influensan nu, kommer bli livrädd så fort jag får lite feber eller så... Tack!! Kramar <3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-02 ✖ 21:34:25
http://idreaido.blogg.se/
▾ Lis Mari säger:

Stackars dig! Men bra att du fick lite dropp, så du fick lite energi. Det verkar vara en läskig variant av influensa för dig! :(

Svar: Är väldigt tacksam över att jag fick dropp. Det var en superjobbig influensa, den gav ju aldrig med sig! Men nu så, nu har jag förklarat mig själv frisk sedan två dagar tillbaka ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-04 ✖ 15:46:52
http://lismari.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Shit vilken dundersjuka du åkt på.. Jag som klagade när jag hade flunsan men jag behövde inte ens åka in, men den är ju individuell precis som med många andra sjukdomar. Hoppas verkligen du kryar på dig <3

Svar: Ja, det har verkligen varit tufft. Aldrig varit så sjuk och aldrig så länge förut. Men börjar känna mig mycket bättre. Nu ska jag bara försöka få tillbaka aptiten (känner ju hunger, men allt känns bara äckligt och jobbigt att äta). Men jag hade nog klagat om jag bara varit hälften så sjuk också. Influensan är nog alltid jobbig om än mer eller mindre. Hoppas iaf att jag slipper få den på många år nu D:
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-04 ✖ 17:44:25
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ lina säger:

låter superjobbigt! :( Är det bättre nu?

Svar: Mycket bättre :)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-08 ✖ 12:50:34
http://rivnafasader.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback