I thought I sold my soul, but he kept the receipt

Bring Me The Horizon | Fryshuset | 14 november 2015
 
Kim och jag ville inte köa så vi kom dit vid den utsatta tiden för insläppet. Kön sträckte sig dock ända ner till spårvagnen (dvs långt) så vi fick köa vare sig vi ville eller inte. Det tog över en timme att komma in, och det slutade liksom inte komma folk så länge vi stod där heller. Vi hann precis så vi gick se första förbandets (Beartooth) sista låt. Jag gillade den.
 
Andra förbandet var PVRIS, som jag vet uttalas Paris men jag ändå inte kan låta bli att kalla Purvis (skitbra namn, k). Bra band. Ska definitivt börja lyssna på dem. Älskar låten My House. Och Fire. Tips, tips!
Not so fun fact: var tvungen att gå och köpa öronproppar under första låten för jag hörde bara skrän, och insläppet höll fortfarande på då. Scheisse.
 
Sedan var det slutligen dags för huvudakten, Bring Me The Horizon! BMTH live för fjärde gången! Därmed det band jag sett flest gånger, man kan ju undra om jag börjar få slut på nya band att se (falskt).
De öppnade med Doomed, vilket är en rätt lugn (men bra) låt, så det blev lite av en överraskningen. Jag hade väntat mig typ Happy Song som de istället körde en bit in i setlisten. 
Som första encore körde de Blessed With A Curse och jag blev helt lycklig. Tydligen har de kört den låten alla gånger jag sett dem, men tydligen har jag inte varit så uppmärksam på det, haha. Älskar i alla fall den låten Så. Himla. Mycket. Jag menar, lyssna på detttttttta right here. It's guitar-gasm.
 
Det var en bra konsert, men inte min favorit av de gånger jag sett dem. Både Fryshuset, december 2013 och Bråvalla 2014 hamnar före på topplistan. Men jag hoppade, sjöng och moshade (minimalt, men ändå) som om jag vore 19 and it was funzzz, även om jag i stunder kände mig för gammal (tror det mer handlade om ovana, Bråvalla 2014 var ju senast jag öste publikhav), haha.
 
Efteråt ville jag bara hem och dränka törsten med läsk och vatten och allt kallt som går att dricka, men fick vi det? Nej! För ett slutsålt Fryshuset innebär 1,5 timmes väntan i ett trångt och kvavt trapphus innan man kommer till garderoben och slutligen ut. Ville typ avlida och hela konsertupplevelsen blev förstörd. Var. Så.Less. Jag försöker dock förtränga det och bara minnas det bra.



▾ † emelie † säger:

jag skulle så gärna vilja se BMTH. :( missade dom i malmö för något år sen, så jag hoppas dom kommer till skånelandet igen. :)

Svar: Synd att du missade dem :( De kommer säkert igen får vi hoppas! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-04 ✖ 12:37:58
http://midnightstar.blogg.se
▾ Sofie säger:

Öronproppar är ett måste för min på konserter. Jag drabbades själv av tillfällig tinnitus efter en konsert som tack och lov gick över efter några månader. Numera har jag alltid öronproppar på konserter, uteställen, bio, spinningpass, idrottsmatcher mm. Jag har ganska känsliga öron så utan öronpropparna får jag lätt ont i öronen och vill verkligen inte drabbas av tinnitus igen. Jag använder musikproppar som dämpar rakt. Tycker till och med att ljudet bli bättre med öronproppar på mig.

Svar: Nä usch, tinnitus är hemskt! Vet inte hur det är att ha det konstant, men har ju fått pip i öronen då och då efter att ha upplevt högt ljud. Har börjat få känsligare öron på senare tid så ska fortsätta med öronproppar på konsert hädanefter. Har dock inget problem på bio.
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-04 ✖ 20:05:53
▾ linah säger:

åh va härligt! <3

2016-01-05 ✖ 12:02:27
http://nouw.com/linaheve
▾ Lis Mari säger:

Hur går det med influensan?

Ja, man får inte tänka på att det är banan för då tror man att det ska smaka något helt annat, de smakar liksom... puffiga starka chips på något vis, lite strävt. Inte som de torkade bananerna i naturgodishyllan ;)

Svar: Den är borta sen i tisdags! Har bara snuva och hosta nu.
Jaså ja, skulle va kul att testa :)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-06 ✖ 12:04:39
http://lismari.blogg.se/
▾ lovisa säger:

åh, puvris, gulligt!

2016-01-07 ✖ 09:42:32
http://polichinelle.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback