Summer of 2015


Minns ni min s o m m a r l i s t a? Lovade att sammanfatta den med bilder då sommaren var över, och jag tycker det är rätt uppenbart att den är det nu.

Spontana äventyr, åkt båt, haft blommig klänning på midsommar, plockat blommor, frukost på balkongen, beundrat solnedgången, besökt Rotsidan, åkt bil med öppna rutor, spelat kubb, ätit mjukglass, ätit mat på en uteservering (kinamat, lunchbuffe på Kings Square), badat en ynka gång (dagsdopp), gått på loppis (ingen bild, men var med mamma två dagar innan Ivy föddes, köpte lite kläder till henne), blivit mamma, bakat jordgubbstårta med lime, gått barfota, jordgubbar och cider utomhus (följt av minigolf), haft filmmys med popcorn en regnig dag, promenad vid Veckefjärden (med mamma och Ivy), picknick på ett tak, läst en bok (Smalast när hen dör vinner av Anton Hörnfelt) samt testat päronlyxshaken på Max.      

Lade till päronlyxshaken strax efter jag publicerade listan här. Sommarens enda dopp lyckades jag inte fånga på bild eftersom jag var naiv och trodde det skulle bli fler. Men som känt var soldagarna få och jag hade avslag efter förlossningen (då är risken för infektion i livmodern stor och därför bör man inte bada).
Så badandet uteblev, skogen lyckades jag inte ta mig till (fast gick genom en skog för att komma till Rotsidan, så det kanske räknas), grillat åt jag men inte hel vecka i sträck, tog mig aldrig tid till att göra någon drömfångare, katterna fick aldrig följa med på picknick (det blev liksom nog med Ivy), mitt letande efter Myckelgensjös granskottsglass var förgäves (får väl göra egen) och krogen orkade jag inte besöka (fast Malin och jag besökte ju faktiskt sommarfesten för att se Norlie & KKV).

Men jag fick bocka av nästan allt! Är väldigt nöjd med denna sommar ♥



▾ linah säger:

men åh så fint! <3

2015-09-22 ✖ 15:36:36
http://nouw.com/linaheve
▾ Boel säger:

Mysiga bilder och inlägg <3

2015-09-22 ✖ 19:37:43
http://musicwithboelish.blogg.se
▾ Jessy säger:

SÅ underbara bilder! Hoppas allt är bra med dig, kram!

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-22 ✖ 21:24:50
http://nouw.com/JessyGunnarsson

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback