Tidig jullängtan... igen


Har längtat efter julen sedan september. Det är en hel månad tidigare än förra året. Why???? Och varför längtar jag inte till Halloween typ alls? Här är mina teorier:

▲ Halloween är en väldigt oklar högtid i år. Jag vill såklart fira, men har inga idéer mer än utklädnad för hela familjen (hint: Disney). Ska vi lördagsmysa? Ska vi ha "fest"? Ska vi hälsa på folk? Ingen vet.

▲ Julen är för mig en mysig familjetradition, och även fast Ivy är så pass liten att hon inte kommer fatta vad som händer så gör hennes existens hela grejen med julen ännu bättre. Köpte hennes första julklappar redan i september (jag brukar aldrig vara så tidig annars). Jag är så exited inför julen att jag går tiden långt, långt i förväg genom att fantisera om alla fina julkalendrar jag ska ge henne, hur vi ska julbaka och julpyssla och julfika... Aw! ♥

Ps. Känns sjukt konstigt att skriva "Önskar mamma och pappa" på julklapparna. Haha what?



▾ Daniella 🌙 säger:

Jag kan aldrig se mig som en mamma haha?? Så overkligt.

Svar: Haha ja... Jag vet inte själv när jag kommer vänja mig vid tanken... Tio år? När Ivy börjar säga mamma? I dunno x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-23 ✖ 00:36:45
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ bex säger:

Jag är med jätte peppad på julen :D Har en massa planer redan

2015-10-23 ✖ 16:56:56
http://bex.webblogg.se
▾ Mirano säger:

Jag har också börjat längta lite smått efter julen, vilket känns jävligt skumt med tanke på att jag inte har haft några julkänslor på flera år. Jag vet inte vad som händer med mig riktigt haha!

Svar: Haha, men det kanske är kul att du känner så då för en gångs skull ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-23 ✖ 18:00:34
http://miranodesign.blogg.se/
▾ ♀ P E A C E R E V ♀ säger:

haha klart julen blir bättre då man har en egen unge att köpa julklappar till haha. Hela jullklapps-grejen får ju en helt annan mening då ^^

2015-10-24 ✖ 13:43:26
http://PeaceRev.com
▾ ♀ P E A C E R E V ♀ säger:

haha klart julen blir bättre då man har en egen unge att köpa julklappar till haha. Hela jullklapps-grejen får ju en helt annan mening då ^^

Svar: Jag har alltid älskat julen. Älskar att baka, fixa goda saker att äta och presenter till andra, så ja, med ett barn förstärks all den glädjen rejält ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-24 ✖ 13:43:57
http://PeaceRev.com

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback