Canon EOS 5D Mark II


Eftersom jag är så himla awesome fick jag den här kameran av Anna. Schysst va? Hehe. Jk. Sanningen är att som fotograf till vår kortfilm vi håller på med i kortfilmskursen fick jag vara kameraansvarig denna + nästa vecka. Och om jag var sugen på den här kameran (eller liknande) innan så är jag helt fast nu. Nikon (som jag har i vanliga fall, även den lånad) fattar jag inget av, Sonyn som jag hade hösten 2013 var ok. Canon däremot, that's my thing. Tycker det är fint att få möjlighet att testa teknikprylar innan eventuella köp. Vågade t.ex. inte köpa en smartphone förrän förra året, eftersom jag ville veta säkert att jag skulle tycka om den jag köpte (det blev en LG G2, samma som min pojkvän hade). Nu är ju just Canon EOS 5D väldigt dyr, så det blir endera en begagnad alternativt en billigare Canon men som känns lika ok för en amatörfotograf som jag. Enda kravet är att den går att filma med. Eller så snor jag bara denna... hehe... heheheheh... heh.



▾ emelie✝ ӎіѕѕ Ⓝ і G H T F U Я Y ✝ säger:

canon is da shiet. :) själv har jag canon eos 700D & den är kanon! :D

Svar: Haha, en kanon Canon ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-25 ✖ 17:28:10
http://missnightfury.se
▾ Anna Röd säger:

Hoppas du hinner testa och fota massa under låneveckorna ^^ nu ser det ju ut att eventuellt bli en vecka till också ;)

Svar:
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-27 ✖ 08:49:10
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ Ida Sandberg säger:

Jag fattar inte heller något av Nikon, hade en sån innan jag skaffade min Canon (som jag är totalförälskad i). Nikon har jätteknepiga inställningar tycker jag

Svar: Jag hittar inte ens inställningarna till de olika sakerna, haha x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-07 ✖ 10:45:35
http://nouw.com/blousey

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback