Bloggpaus. Typ.

Filten representerar min blogg
 
Så här är det... Känner jag en dag att jag inte har tid att blogga, att jag inte orkar eller inte har något att skriva om, då har jag inga problem med att bara skippa det. Men bara högst två gånger på en vecka. Och aldrig två dagar i rad (förutom den i söndags och måndags because #yolo #obsironicuse). "Bloggar imorgon istället" är okej, "Bloggar nästa vecka, eller typ kanske när jag känner för det nån gång i framtiden" är inte okej. Om jag inte bestämt mig i förväg vill säga. Like, "Hi, nu syns vi inte på ett tag ". För grejen är att jag inte kan låta bli att alltid känna för att blogga. För jag har motsatsen till idétorka. Allt jag vill skriva om kanske inte är så jätteviktigt, roligt över huvud taget eller det minsta inspirerande, men det är ändå nog för att jag ska vilja skriva ner det och publicera det för offentligheten. Och det är väl jättekul att känna sig bloggsugen varje dag, men det suger då jag inte hinner och då det finns så himla mycket annat jag också vill göra. Men allt det prioriterar jag bort eftersom jag alltid känner att jag vill blogga. När alla måsten för stunden är gjorda och jag får lite tid över blir det liksom "Ska bara blogga först", och när jag bloggat kommer nya måsten så hann jag inte med något annat. Yay! 

Just nu skulle jag verkligen behöva känna att jag inte vill blogga, eller att jag inte har något att blogga om. Men eftersom jag inte gör det får jag tvinga mig själv att känna så. Därför tar jag en bloggpaus. Typ. För jag råkade skriva två tidsinställda inlägg till helgen. Ooops. Men sedan tänkte jag försvinna från bloggosfären. Nästan. För jag tänkte den närmsta månaden minska antalet inlägg till ett i veckan. Eller rättare sagt: Den närmsta månaden hade jag inte tänkt blogga alls, men om jag verkligen känner behovet kommer jag låta mig själv göra ett undantag, men högst en gång i veckan. Förhoppningsvis kan jag hålla mig... Hehe... Jag väljer att kalla det bloggpaus i alla fall.
 
Så vi hörs då vi hörs! 
 
PS. Är på väg till Stockholm med Kim, Ivy och mamma i detta nu. Kul! Kommer jag blogga om det? Ingen vet. Muhahaha!



▾ Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF säger:

känner igen det där med att ha massa saker att skriva men inte ha tiden...

Svar: Kan bli lite frustrerande ibland :P
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-11 ✖ 16:12:00
http://jennifers.nu/
▾ Tinis.me säger:

Men det är ganska smart! Alltså att hinna tänka efter lite varför man gör saker. Sedan tycker jag inte att en blogg med bara ett inlägg i veckan egentligen är konstigt för det beror verkligen helt på vad man skriver om. Så kör på exakt som du känner! Jag är med dig:) PUSSHEJ!

Svar: Ja eller hur, tycker faktiskt det kan bli lite för mycket där de har mer än ett inlägg om dagen. Följer ju fler än en blogg, så det blir ju ändå ett gäng inlägg per dag, haha :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-11 ✖ 16:51:45
http://tinis.me
▾ Erika säger:

Förstår vad du menar.. och ett inlägg i veckan lät väl bra, det behöver ju inte vara mer än så :)

2015-11-11 ✖ 17:08:10
http://icanpikan.blogg.se
▾ Martina säger:

Låter superbra tycker jag! Det är viktigt att ta en paus/vrida ner på tempot lite när det är mycket annat som händer runt en :)

Svar: Det var helvärt!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-11 ✖ 18:22:42
http://nouw.com/martinalindqvist
▾ Tilda Barkselius säger:

Du ska absolut få ta en paus när du vill, ingen kan säga vad du ska göra med din blogg. Den är ju din :)

Svar: Obviously though? Haha x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-11 ✖ 19:40:43
http://fluring.blogg.se/
▾ Lilly säger:

Känner igen mig en del i inlägget både gällande bloggandet och facebook faktiskt. Jag gick till att bara blogga en gång i veckan tack vare att jag ville hinna plugga mer. Men jag kan inte säga att det är som att ta en bloggpaus...Tar du en bloggpaus då bloggar du ju inte alls på bestämd tid. Bloggar du en gång i veckan ja då bloggar du ju ändå...Så tror du har fått det lite om bakfoten. xD

Svar: Alltså jag vet vad en bloggpaus är :) Tanken är ju att jag inte ska blogga alls på en månad (inläggen som kommer till helgen skrev jag förra veckan), men så kom jag på att jag kanske kommer vilja lägga upp ett litet inlägg om konserten jag ska på på lördag och då får jag väl göra ett undantag. Anledningen till varför jag skrev så är för att ingen ska tro att jag är tillbaka som vanligt bara för att jag skriver ett inlägg, då jag kommer försvinna igen. Så om jag verkligen verkligen vill så får jag göra något enstaka undantag, men ska försöka att inte göra det. Det var så jag menade... :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-12 ✖ 06:54:53
▾ sandra säger:

Det låter bra det. Ta hand om dig så länge!

2015-11-12 ✖ 14:29:15
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Julia säger:

Hoppas du kommer tillbaka snart!
sv: Ja verkligen så kul att träffa Clara! kram

2015-11-12 ✖ 17:39:10
http://juliasvenssons.se
▾ N A T H A L I E säger:

Ta hand om dig tjejen! :) kram

2015-11-12 ✖ 20:36:11
http://nathalie.vione.se
▾ Celine säger:

Hoppas du kommer tillbaka med ny inspiration och blogglust sedan! :)

Svar: Mennnnn! Det var TID jag inte hade, inspiration och blogglust hade (har) jag i massor.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-12 ✖ 22:04:18
http://celinelf.blogg.se
▾ Linnea säger:

Ahh:/ Hoppas din blogglust kommer tillbaka snart!

2015-11-13 ✖ 11:32:19
http://thelinneajson.blogg.se/
▾ linah säger:

kan du några bra tips på julfilmer?:D

2015-11-25 ✖ 22:11:12
http://nouw.com/linaheve

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback