Best of Glee

 
I år var det dags för feelgood-serien Glee att sjunga på sista refrängen (hahahaha, pun intended, I'm so funny). Såhär ett halvår senare har den avslutande säsongen släppts på dvd, vilken jag faktiskt råkade vinna vid en utlottning (via Tidningen 7, thank you very much). Och då kom jag att tänka på att jag fortfarande inte delat med mig av mina favoritcovers genom Glees historia ännu, it's about time liksom. So here we go, några av mina favoriter från Glee...

 
Defying Gravity by Kurt, Rachel - S01E09 "Wheels" | Minns att jag inte gillade den då jag såg avsnittet, men då jag hittade den på Spotify några år senare hade jag ändrat mig.
Jessie's Girl by Finn - S01E18 "Laryngitis" | Denna låt fastnade jag för redan från början. Gillade Finn bäst i den här typen av låtar (halvrockiga).



Time Warp by New Directions - S02E05 "The Rocky Horror Glee Show" | Älskade hela det här avsnittet med alla Rocky Horror-låtar och coola kostymer.
Singin In The Rain / Umbrella by Holly Holiday, Will Schuester, New Directions - S02E07 "The Substitute" | Det här måste nog vara min absoluta favorit av alla. Kanske för att jag aldrig gillat Singing In The Rain innan, men de fick den att låta så bra. Tycker det är en så himla snygg mash-up och snygg schenshow också.

 
Thriller / Heads Will Roll by New Directions - S02E11 "The Sue Sylvester Shuffle" | Ännu en snygg mash-up. Gillar zombie-temat och koreografin.
Get It Right by Rachel - S02E16 "Original Song" | Min favorit av deras original songs.

 
Rumor Has It / Someone Like You by Brittany, Mercedes, Santana - S03E06 "Mash Off" | En fabulous mash-up. Speciellt då Santana kommer in. Hon är min woman crush och har så grym röst.
Somebody That I Used To Know by Blaine, Cooper Anderson - S03E15 "Big Brother" | Tyckte även om Fighter från samma avsnitt, som också handlar om Blaine och hans bror.

 
Americano / Dance Again by Cassandra July - S04E01 "The New Rachel" | Alltså dansen! Drömmer fortfarande om att lära mig den.
Oops!... I Did It Again by Rachel - S04E02 "Britney 2.0" | Så snygg och sensuell version av den här gamla klassikern, haha. And again, dansen! Oh my!
 
 
Womanizer by Tina, Unique - S04E02 "Britney 2.0" | Rätt låt egentligen, men jag gillar deras take on it, och hur de går runt i skolan som värsta High School Musical.
Give Your Heart A Break by Brody, Rachel - S04E04 "The Break-Up" | Så fint! Vill minnas att jag hade en liten crush på Brody, hehe...

 
Rockstar by Elliot, Kurt - S05E14 "New New York" | Because Elliot! Så awesome, glamrockig karaktär. Gillar nog I Believe In A Thing Called Love bättre, men hittade inte den på Spotify.
Movin' Out (Anthony's Song) by Blaine, Sam - S05E16 "Movin' Out" | För att Blaine och Sam gör en rätt ball låt till en asskön låt.

Alltså... Det här var sjukt svårt, det finns så många bra covers från Glee och det är omöjligt att komma ihåg alla. Ser nu att jag inte tog med något från säsong 6. Jag verkar uppenbarligen vara svag för deras mash-ups i alla fall.

Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14



▾ sandra säger:

Men åh glee <3 har såå många favoriter från den serien att jag knappt skulle kunna välja

Svar: Ja, de har ju kört över 100 låtar så jag har säkert missat massa favoriter haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-06 ✖ 20:04:19
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Sarah säger:

Ja har ba sett lite på första säsongen :P Får ta o se mer nån gång :)

Svar: Tycker det var en jättebra serie, så gör det ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-07 ✖ 21:49:12
http://CheerSarah.devote.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback