I won't be sleeping with sirens

Hade ju velat se den här live. Nu när Kellin också är med.

Idag är jag lite ledsen. Jag kommer inte kunna se Sleeping With Sirens och Pierce The Veil som spelar i Stockholm i kväll. Jag har vetat om att jag inte kan åka i flera veckor och därmed accepterat detta nu, men jag kommer förmodligen inte att klara av att lyssna på dem idag utan att vara tvungen att lägga mig och grina (vuxenpoäng minus en miljon, haha). Åh.

Vid såna här tillfällen önskar jag att jag bodde bra mycket närmare huvudstaden. Det hade förenklat så himla mycket. Att ha drygt 50 mil till alla kära konserter jag vill gå på innebär:
▲ Förutom konsertbiljetten tillkommer tåg och boende. Och så var vi uppe i dryga tusenlappen i stället för överkomliga 300 kronor (oftast ligger de konserter jag vill gå på runt det priset).
▲ Vara tvungen att boka in två dagar för att hinna ta sig till och från konserten.
▲ Åka tåg i ca 6 timmar. Gånger två.
▲ Vara tvungen att övernatta i storstaden (går inga nattåg hela vägen så sent).

Något som gör mig mer ledsen är att detta var min enda chans att gå på konsert i år. Bajs.

Men jag vet ju att jag inte är ensam om detta problem. Visst suger det?



▾ Daniella 🌙 säger:

ja, dock har jag ju turen att snart bo igen i musikstaden nummer ett (med artister som man bara drömmer ska besöka skandinavien) så de få månaderna får jag stå ut.

2015-03-24 ✖ 20:41:34
http://vapenbroder.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback