Jane The Virgin

Bilder via google och imdb

Nu har jag sett klart den första säsongen av Jane The Virgin. En serie som började sändas i höstas och som jag först avfärdade som way too cheesy på grund av titeln. Alltså, en tjej som aldrig har haft sex och blir gravid, what is this bullshit? Sedan gav jag ändå pilotavsnittet en chans, efter att ha fattat att det inte handlade om ännu en high school-serie, utan om en tjej i 20-årsåldern. Och jag gillade det jag såg.

Let's see... Jane blir inseminerad av misstag och blir gravid. "But I've never hadsex!". Oh shit. Och "pappan" är ingen mindre än ägaren till hotellet där hon jobbar som servitris (och dessutom gift, det var hans fru som skulle bli inseminerad). OMG. Och Jane's pojkvän är polis och håller på med ett drug-dealer-boss-fall som verkar ha anknytning till hotellet. Kanske sker det något mord. Say what?! Mycket drama (och en hel del spanska), fast ändå en lättsam serie som är lätt att hänga med i. Och så har det hela en berättarröst. Skulle beskriva serien som en seriös humorserie. Typ.

Har ni sett Jane The Virgin?



▾ Bunny Therése säger:

Jaa har sett de två första avsnitten nu på tv. I kinda like it! :O

2015-06-04 ✖ 09:15:19
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ purposes.blogg.se säger:

Jag såg sådan där du vet reklam om den då de de hade med den där repliken och även då en kvinna säger "jag råkade inseminera dig", den verkade intressant ^^ Men inte sett den :P

2015-06-04 ✖ 19:27:11
http://purposes.blogg.se/
▾ Amanda säger:

Aldrig hört talas om serien innan :)

2015-06-04 ✖ 21:29:30
http://amandaforsman.blo.gg
▾ Twiggy Lundberg säger:

Whaaat, låter som en helskum serie, kanske borde prova den med :P

Svar: Den liknar ingen annan serie jag sett iaf, haha! Och ja, rätt skum ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-06-04 ✖ 22:31:31
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback