Until the End of july

 
Blev sugen på att göra en 30-dagars bloggutmaning for some reason. Hittade denna bland mina utkast och gjorde om den lite (vissa rubriker sög och kändes lite kaka på kaka). Hade tänkt tolka de flesta av rubrikerna som en fotoutmaning, dvs att jag tänkte vara sparsam då det kommer till skrivandet. Lite får säga mycket och bilderna får tala. Typ.

 
1 JULI || JAG
Dagens selfie. It's probably a fake smile.
Lite om idag: Mötte upp Kim på stan för att äta lunchbuffé på Kings Square. Gotttttt. Väl hemma satt jag på balkongen och njöt av solen (äntligen sommar) och sedan började Kim och jag rusta upp vårt blivande köksbord som jag fyndade billigt (men i risigt skick) via Facebook. Nu ska bara borsskivan målas om.



▾ LIL' BABUSTYLE - The truth is mine säger:

Åh vad kul med en sån lista! Ska bli kul att läsa. :)

Svar: Det beror helt på hur mycket folk det är där vi ska träffas. Jag brukar säga att t.ex. att "vi möts vid den där kiosken på torget", då vet jag att den personen förmodligen står där eller kommer dit. Eller så brukar jag leta efter något som jag tror att personen kan ha på sig. Min pappa har t.ex. en grå och grön tröja som han använder ofta. Ska jag möta honom så letar jag efter en sådan tröja. Sen har det ju hänt att det finns fler med en sån tröja och jag har helt tagit fel på person... Det spelar ingen större roll om personen står mig nära eller inte. Men personer jag känt länge är lite lättare, även om jag inte känner igen dem direkt så går det nog fortare att känna igen dem om jag har lärt mig något som specifikt visar att det är den personen, t.ex. en keps, ett par skor, en tatuering eller liknande. Sen hjälper det inte att jag är närsynt också och egentligen behöver ha glasögon som jag vägrar visa mig i...

Svar: Kul att du tog dig tid att svara! Ansiktsblindhet är som sagt väldigt okänt för mig, så det känns viktigt att få veta mer hur det kan vara. Du kanske kan testa linser om du inte vill ha glasögon?
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-02 ✖ 19:33:32
http://babustyle.forme.se
▾ Kimmey :) säger:

Kul med en bloggutmaning :D

2015-07-02 ✖ 19:50:09
http://bimbolie.blogg.se/
▾ Skogsraah ☾ säger:

Spännande :)

2015-07-03 ✖ 17:32:39
http://skogsraah.se
▾ Sa säger:

Tack så mycket :) fin bild på dig

2015-07-06 ✖ 01:08:53
http://www.klarahs.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

I do this to :3

Svar: Gör så! :) Men det är felskrivningar i bilden om du tänkt använda den ba så du vet, det står du i st för jag på flera ställen Dx
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-19 ✖ 12:06:16
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ moa säger:

Åh, spännande! Tokgillar verkligen sånahär listor - Är det okej om man lånar den och gör listan själv? :)

Svar: Självklart är det okej! Sorry för sent svar...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-22 ✖ 12:41:34
http://moathemoses.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback