The winner takes it all

Sponsrat inlägg
 
Jag har många gånger i mitt liv fantiserat om att vinna massa pengar. Ju äldre jag blivit desto sundare har dock önskningarna blivit; jag är nämligen rädd att allt för stora rikedomar skulle stiga en åt huvudet. Men, pengar ger dig ändå en slags frihet. Du har större valmöjligheter. T.ex. skulle jag behöva en rätt stor summa för att kunna uppfylla min största dröm. Visst går det att jobba ihop och spara (vilket jag gör), eller ta lån men att vinna pengarna skulle betyda en stor lättnad.
 
Så, vad skulle jag göra om jag vann på lotto? Först och främst, ge tillbaka. Eftersom Kim haft bättre ekonomi än mig under tiden vi varit tillsammans har han betalat för det mesta, och jag skulle vilja gottgöra för det. Göra rätt för mig, även om han aldrig blivit tvingad till att betala för mig, utan valt det själv.
Och mormor. Betala tillbaka för mitt körkort. Det skulle vara skönt att ha ur världen.
 
Egentligen är det första som kommer upp i min hjärna något som de flesta drömmer om: resor. Jag vill se så mycket av världen jag bara kan! Jag vill sätta min fot i varje världsdel (har hittills varit i tre)! Jag vill ta med min familj ut i världen. Min mamma som senast var utanför Sverige 2004 då vi var i Danmark, vilket också är det enda landet min brorsa varit i förutom Sverige. Kim får såklart också följa med. Och Fetus.
Sedan beror ju hur mycket jag sedan kan förverkliga på hur stor vinstbeloppet är. Något jag verkligen skulle vilja göra är att bo utomlands ett tag. Gärna för att studera. Visst krävs det mer än bara pengar, men pengar är alltid en start. Även en liten vinst kan vara början på något stort.
 
Men såklart kan man inte vinna något utan att spela. På nätet kan du se resultat från tidigare lottodragningar, t.ex. onsdagslotto och rätta dina lottokuponger lätt och smidigt. Det finns nämligen sidor som samlat resultaten från bästa lotterierna på ett och samma ställe. Bra va?



▾ Lilly säger:

Jag skulle betala hela min utbildning så jag slapp spara till den samtidigt som jag går den. Är skitsvårt att spara när man är ensamstående mamma. :/

Svar: Ja, såna saker skulle säkert vara grymt skönt att få ur världen! Förstår det :/
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-04 ✖ 12:22:26
http://babydollsugardust.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Det hade inte alls suttit fel att vinna pengar. Jag skulle inte vilja vinna något kraftigt miljon-belopp, för då tror jag man skulle bli girig och ja, not so wise. Men typ en kvarts miljon lätt!

Tycker det är skönt nu när jag jobbat så jag kan börjat betala igen Krille (eller helt enkelt betalar mer hemma) då han också varit den som stått för det mesta, jag gick ju trots allt gymnasiet då vi träffades! Att jag sen mer eller mindre bott hos honom hela tiden är ju en slump haha.

Svar: Ja, det är jag också rädd för! Att det ska stiga en åt huvudet! Men typ 15-25 000 i månaden i några år hade varit najs. Det blir ju som en extra lön. - - - Ja, det förstår jag! Pga min ADD-diagnos blev mitt aktivitetsstöd högre också (fattar dock inte varför), så jag har kunnat ta på mig fler kostnader och avbelastat Kim lite och det har känts väldigt skönt. Längtar tills jag skaffar jobb så vi kan dela ännu mer på kostnaderna, för det är faktiskt jobbigt att känna sig beroende av någon annan trots att det är vårt val liksom. :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-05 ✖ 01:03:46
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Blubb Svensson säger:

SV: Kände att jag varierar mig beroende på humör så kan vara skönt att inte bara köpa och sen så blir det galet fel. Helt klart värt att prova på och det håller ju superlänge också. Gå in och be om prover direkt, du lär inte ångra dig. :)

2015-07-06 ✖ 10:18:56
http://www.nouw.com/blubbandzombie

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback