A7X och Arin Ilejay går skilda vägar

livebild | nyhetskälla | bild tre är min egen obviously

Efter fyra år lämnar Arin Ilejay Avenged Sevenfold. Jag har tyckt om Arin från första början, och har tyckt att det känts rätt av Sevenfold att ta in ett fresh face efter The Rev. Ingen kommer någonsin kunna ersätta The Rev, han var ett musikaliskt geni, men Arin gjorde sig värdig platsen bakom trummorna (och jag är så glad över att få ha sagt det till honom face to face också).
Jag tycker det här såklart är enormt tråkigt, det är svårt att vänja sig och bli nöjd med nya bandmedlemmar, men förstår ändå beslutet och hoppas att Arin själv är med på noterna. Han är och har varit grym på att naila redan befintliga låtar, men frågan är hur han varit då det kommer till att skriva nytt material. Jag vet t.ex. inte hur delaktig han var i skrivandet till Hail To The King, men nu lär vi heller aldrig få veta vad han går för.
Jag är i alla fall nyfiken på en vidareutveckling av "Creatively though, we felt we needed to move in a different direction". T.ex., om de har någon ersättare redo och om de ska fortsätta i HTTK-spåret eller gå tillbaka till City of Evil / Avenged Sevenfold-stuket (I wish). Well, time will tell. 

                                Måste också få dela med mig av Twiggy's fina text om det hela. Kan inte annat än hålla med:





Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback