Julinfluensan


Titta vad fint det var ute i morse! Alternativ rubrik: Vintervitt.

God jul på er! Hoppas ni mår bättre än jag! För alltså... Det hände en sak... Efter Kim och jag sett Star Wars i fredags tyckte jag att det var rimligt att vara ledsen över att det var fem hela dagar till julafton med noll saker inplanerade så när som onsdagen (igår). Min hjärna blev rastlös deluxe, like what am I going to do?! Rulla tummarna?! Så livet ba: 
Du beklagar dig över lugn och ro som om det vore smuts, 
en annan hade bytt med dig på stuts. 
Men om du önskar något att dagarna fylla, 
Varsågod, men jag tvivlar på att det din vecka kommer förgylla. 
Detta något kommer däremot få din panna att glänsa. 
BAM! Här får du ett stycke influensa! 
Tack så mycket livet! Inte. 
Alternativ rubrik: Be careful what you wish for.

Eller så var det helt enkelt bara på tiden att jag skaffade mig ett "värsta julminne" (se jullistan i inlägget nedan), för detta kvalar lätt in sig på första plats. Inte för att jag tyckte att det behövdes... Jag har ju inte längtat efter just denna julafton sedan september för intet, men aja.
Är inne på min femte dag med feber nu. JAG HATAR FEBER! Ligger och whinar som om jag vore Draco Malfoy. På riktigt. Innan jag blev tillsammans med Kim hade jag nästan aldrig feber, och om jag hade det varade den bara i ett dygn. Högst. Nu menar jag självfallet inte att det  på något sätt är Kims fel, haha, jag undrar bara om det var något som hände 2012 / 2013 som gör att jag numera råkar ut för feber och dryga sjukdomar minst en vecka i streck varje år? Eller är det så simpelt som att jag blev "gammal" (fyllde 20, haha). 
Nu känns det som att jag aldrig kommer bli frisk. Har ingen aptit, allt smakar beskt, magen är öm av hostande och jag är ledsen för att jag inte kan ta hand om Ivy (har barnvakt då Kim jobbar). Jag saknar min bebiiii! 
Alternativ rubrik: A fever you can't sweat out.

Vårdcentralen har i alla fall beordrat mig att knarka Alvedon för att hålla febern nere, so that's what I'm going to do. Bara för att ändå kunna vara med och fira jul som planerat. Egentligen är jag lite skeptisk, jag tänker av någon anledning att tabletterna bara kommer skjuta upp kroppens egen läkningsprocess och dra ut på det hela... Typ som när man skjuter upp mensen genom att äta "fel" p-piller... Haha, I dunno... Tycker bara det är läskigt med medicin... och att mixtra med kroppen... the unknown...
MVH IbelieveInMagicInstead

Hoppas ni får en fin kväll! 




▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Men usch så tråkigt! Krya på dig fina du och så hoppas jag att du kunde få en bra dag trots allt :)

Svar: Verkligen, tack! Det blev en väldigt intensiv julafton, försökte vila så gott det gick men var ändå helt slut efteråt...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-25 ✖ 08:53:00
http://spontan.blogg.se
▾ Mirano säger:

Men usch då! Krya på dig!

Svar: Tack, försöker... :(
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-25 ✖ 21:40:40
http://miranodesign.blogg.se/
▾ linah säger:

åh vilken söt kisse!! <3

Svar:
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-29 ✖ 15:54:34
http://nouw.com/linaheve
▾ Ida Lindborg ♡ säger:

vilka fantastiska bilder! men vad tråkigt med feber, speciellt nu.. usch hoppas du mår bättre snart! ♡

2015-12-29 ✖ 16:13:56
http://youknowiidaa.blogg.se/
▾ Annster säger:

Så fin katt :)

2015-12-30 ✖ 01:08:48
http://annster.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback