Danska är helt obegripligt...

 
... och svenska i kombination med engelska undertexter är inte helt enkelt heller. Bara så ni vet.
 
Så här ligger det till: Jag har börjat se en serie som heter Mr. Robot. Hör här...
Follows a young computer programmer who suffers from social anxiety disorder and forms connections through hacking. He's recruited by a mysterious anarchist, who calls himself Mr. Robot. (imdb)
 
Så skum serie. Väldigt annorlunda. But I like it. En ny favorit. Fattar inte mycket av datorgiddret, men är helt klart fascinerad. Och att huvudpersonen lider av social fobi: Tack, äntligen. Och det verkar trovärdigt. T.ex. när han sitter hos psykologen och snackar om hur han känner mycket välformulerat men så visar det sig att han suttit tyst och bara tänkt allt. Ja. ja. Eller folk som tror en är halvt efterbliven och dum bara för att en inte snackar så mycket... eller alls... Igenkänning (när jag gick i högstadiet upplevde jag det som att folk ibland pratade med mig som till ett litet barn eller som om jag var dummare än dem, and I was like "Eh wtf håller ni på med?! Vilka är det som är dumma egentligen?").
 
Men alltså... det jag egentligen ville komma fram till... En av karaktärerna är dansk och det är fan obegripligt att förstå vad hon säger. Trodde seriöst att det var arabiska hon snackade först, så pass obegripligt var det. Men jag undrar om det kanske är de engelska undertexterna som fuckar upp hjärnan. För det finns en svensk snubbe också (Martin Wallström), och det tog ett bra tag innan jag fattade att det var svenska han snackade...

PS. Serietips!



▾ Anna säger:

Den verkar intressant! Har sett bilder och så på den, men aldrig tagit tiden att se den..

Svar: Rekommenderar den verkligen!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-08-21 ✖ 02:02:35
http://annaterneborg.blogg.se
▾ Boel säger:

Den verkar bra! Tack för tipset :D

2015-08-21 ✖ 08:45:07
http://musicwithboelish.blogg.se
▾ Matilda Johansson säger:

Har sett avsnittet och den verkade ganska bra! :)

Svar: Jag har sett hela säsongen och det ÄR bra ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-08-21 ✖ 09:09:50
http://enmatilda.blogg.se/
▾ Julia säger:

haha fattar inte heller danska :p

Svar: Sjukt grötigt språk!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-08-21 ✖ 10:55:54
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Skogsraah ☾ säger:

Åh, borde spana in :)

2015-08-21 ✖ 11:40:39
http://skogsraah.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback