Early preggo thoughts

 
Haha. Hittade min anteckning med tankar jag hade om graviditeten de första fem-tio veckorna. Förutom den sista raden, den skrev jag i vecka 20 (gick in i vecka 27 idag).

Här är lite kommentarer.
› Jag har haft väldigt lindriga graviditetssymptom, och i början var jag mest bara överdrivet hungrig och trött. Dessutom gick jag ner i vikt, inte upp. Då är det faktiskt ganska svårt att fatta att det växer någonting därinne. Därav "Tänk om den försvinner ba poff".

› Mamma blev inte arg. Hon är nästan mer exited än mig, haha.

› Nu blev det ju varken Of Mice & Men eller Pierce The Vei, men om jag drar på konsert i nuläget är sittplats ett måste.

› Vilken krokodil?

› Ettåringar är söta, nyfödda är inte det. Jag ser fram emot att få denna åsikt ändrad då jag får se mitt eget barn. Hehe.

› JA MEN SERIÖST?!

› Ja ♥

› Att föreställa sig att föda barn har varit något av det läskigaste jag vet sedan jag var 12. Minst. And now it's happening... So, yeah.

› Världens bästa känsla ♥



▾ Tinis - en blogg som vill göra dig glad! (plus lite till) säger:

Åh, vart typ under en sten i några månader pga Tanzania (men nu är jag tebaka). Ville bara säga GRATTTTTISSSSSSSSS, blir helt varm i kroppen, så himla kul, kram!

Svar: Yeah, det har varit väldigt spännande och coolt att läsa om din resa. Så modigt att våga åka iväg sådär själv, och säkert väldigt berikande. Dina inlägg har fått mig att vilja åka också någon gång, men vet seriöst inte om jag skulle klara av det eller våga... Åh ja, tack så mycket :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-21 ✖ 20:02:07
http://tinis.me
▾ Kimmey säger:

Men va? Har missat helt att du är gravid. Grattis hörru!

Svar: Har ju inte skrivit så mycket om det heller ^^ Tack!!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-21 ✖ 20:25:46
http://bimbolie.blogg.se
▾ Julia säger:

visste inte att du var gravid men grattis! :)

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-21 ✖ 21:09:27
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Har läst nånstans att det är jättevanligt och naturligt att bajsa på sig under förlossningen! Aldrig gjort förr men kan förstå att man inte är jättepepp på att gå å bajja under värkarna och då måste det ju ut sen.

Svar: Jag har aldrig läst det någonstans :O Men det verkar ju helt logiskt då en ligger där och krystar, det är ju inte så att man kan plugga igen det hålet, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-22 ✖ 10:16:56
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ purposes.blogg.se säger:

hahaha va härligt att hon nästan är mer exited än dig xD

btw! Kan du komma med bloggtips? :o för alltså jag har svårt att hitta bloggar. Liksom de ändå jag brukar komma i kontakt med är sådana som kommenterar på ens blogg, annars så hittar jag inga :o

Du sa förut i en kommentar om att din favorit blogg hete ngnting kommentator elr ngt :o Skulle du kunna göra ett inlägg där du skriver om bloggar som du gillar, inte alla asså, men de som du gillar mest. Sen kan du länka bloggarna så att jag hittar dit xD För asså det är enklare att spara ett inlägg än att spara kommentarer :o Kommentarer åker ner så hittar inte kommentaren du skrev om den där bloggen "kommentator" elr ngnting :o

Svar: Haha, ja eller hur ^^ - - - Wosh... Jag försöka komma på några bloggtips, det var faktiskt väldigt längesedan jag skrev ett inlägg om mina favoritbloggar. Vet dock inte om de kommer falla dig i smaken x) Ja, Bloggkommentatorerna, tar med dem i det inlägget isf. Jag kan inte lova vilken dag jag hinner/kan, för har några andra inlägg på lager, men den här veckan i alla fall. Kan säga till då ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-22 ✖ 11:24:42
http://purposes.blogg.se/
▾ Ellie säger:

Ytterst random men ändå relevanta tankar haha! ^^

Svar: Haha, well, jag hade ju väldigt förekommande funderingar också om mat/träning och så, men tyckte inte de var roliga nog att ta med här.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-22 ✖ 11:40:52
http://elliemariah.tumblr.com
▾ Twiggy Lundberg säger:

Önskar er all lycka till i framtiden, det kommer gå bra med förlossningen ska du se. Kram till er alla tre.

Svar: Tack <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-22 ✖ 13:26:27
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Ida D säger:

Haha, åh, bajsa på sig grejjen, huhu, men ja är ju säkert helt naturligt liksom.

Jag tycker det verkar så himla läskigt å föda barn å allt som kan hända, men vilken grejj det måste vara!
Emellanåt får en sån bebisfeber, men jag hoppas det får vänta ett tag till åndå för mig, hehe.

Kommer nog gå finfint för er :)

Svar: Jo, det känns ju inte så jättemysigt att tänka att det kan hända, men det känns ändå helt logiskt att det förekommer. Så varför står det ingenstans? Haha. - - - Ja, för mig är det mest smärtan jag är rädd för. Och såklart komplikationer, men då tänker jag att det finns massa kunnig personal. Så rädslan för smärtan kvarstår, och att vara så blottad inför främmande människor... Men ja, det är ju helt naturligt och händer varje dag. Och sjukhus. Jag har ju aldrig behövt åka in på sjukhus för min skull förut... - - - Hehe ja, jag började känns moderslängtan till och från sedan jag praktiserade i 6-års för tre år sedan, men hade nog inte velat ha barn redan då ändå. Det är ju liksom en stor livsförändring ^^ - - - Jag hoppas det :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-22 ✖ 22:59:56
http://idreaido.blogg.se/
▾ Lilly säger:

Har inte följt din blogg på ett tag då jag tappade lusten, men nu när jag började följa din blogg igen så blev detta verkligen som en stor överraskning. Grattis! :D

Svar: Tack :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-26 ✖ 13:22:39
http://saxros.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback