My daddy's a lazy middle class intellectual

Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Nu har det blivit dags för den näst sista delen av Musiklistan. Här är del 9.

The first random song that comes to me
- cRaZie$ ♦ I Fight Dragons
Allt med den här låten känns random. Stavningen på låttiteln, låttexten... Jag tror detta var en Spotify-rekomendation, så jag har heller ingen aning om vad det här är för band egentligen.

A song I know all the lyrics to - Heartbreak Girl ♦ 5 Seconds of Summer
Brukar sjunga denna i duschen, heheh.

A song from a movie - Say Goodbye Hollywood ♦ Eminem
Denna är med i slutet av Alpha Dog som är en av mina favoritfilmer. Den är så himla tragisk och bra och... Gah! Them feels. Låten fastnade jag för direkt första gången jag såg filmen.
 
A song with a number in it - 21st Century (Digital Boy) ♦ Bad Religion
Tycker den här är skön och lite småkul. Såg Bad Religion live i somras på Bråvalla bara för att få höra denna.

A really short songInternude ♦ Eskimo Callboy
Eskimo Call boy kan det här med skitfula (fast oh-so-funny) låttitlar. Bästa interluden everrrr.

Worst Christmas number one ever - Mr Blobby ♦ Mr Blobby
"In the UK, Christmas number ones are singles that are top of the UK Singles Chart in the week in which Christmas Day falls" - Wikipedia
Orkade inte gå genom alla 61 låtar utan nöjde mig med de 23 senaste. Det fanns många dåliga, speciellt från 90-talet, men den här från 1993 var helt klart roligast. I don't even know.

A song that I think hardly anyone on this page has heard before - Mystery of You ♦ Red
Det här är en låt jag fastnade för 2011 via en drumcover av Cobus. Kolla in honom, han är grym. Annars är inte Red något band jag hört talas om.

A song that reminds me of a past event in my lifeWe Created A Monster ♦ Yashin
Jag gillar tre låtar av Yashin och detta är en av dem. Jag lyssnade mycket på dem i början av förra året då jag var riktigt mentalt ostabil och mådde skit varje dag. Så nu kan jag inte lyssna på dem utan att bli genomsyrad av känslorna jag kände då. Riktigt obehagligt och riktigt synd, för att det är bra låtar.

A song by an artist/band that I think is over-ratedProblem ♦ Ariana Grande, Iggy Azalea
Visst, Ariana har en grymt bra sångröst men alla hennes låtar (utom möjligen denna och en till) är skit.
 
We would win the next Eurovision if this was our song - Nobody's Perfect ♦ Hannah Montana
"Everybody makes mistakes. Everybody has those days. Everybody makes mistakes. Everybody has those days. Everybody knows what what I'm talkin' 'bout. Everybody gets that way! Hey!"
Word.

Har publicerat alla låtar från musiklistan h ä r




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback