Sambo-anniversary


Det är den 5 maj. Soon to be 6th. Det betyder att det var exakt ett år och fem dagar sedan jag flyttade ihop med Kim. Flyttade hemifrån. Sa farväl till min trogna power walk route. Blev tvungen att börja diska efter mig. Det innebar att jag behövde lära mig tvätta kläder. Leva med snedtak precis över fucking allt. Bo i lägenhet och ha grannar. Nära-inpå-grannar.

Tänkte att det var värt att nämnas. Det har gått över förväntan. Jag är inte ett dugg less på Kim (och hans mästerkocks-talanger). Jag saknar inte ens mitt barndomshem. Huset pappa byggde mellan 2005 och 2007. Jag o-saknar det mest på grund av att min personliga touch (mina saker) är borta och att min brorsa har snott mitt gamla rum (that bastard) (inte för att jag behöver det längre). Det enda jag saknar ibland med att bo i hus är detta:
› Att kunna spela trummor, högt. (som om det går att spela lågt på vanliga trummor)
› Mer space att dansa på.
› Behöver inte vara orolig för att störa andra än sina familjemedlemmar.
› En egen gård. Förhoppningsvis gräsmatta.
› Inte 80% snedtak.
› Framsida-altanen med morgonsol där man kan äta frukost och läsa böcker på sommaren.

Men att flytta tillbaka? Aldrig! Det jag saknar mest är sista punkten. Har en liten gård på andra sidan vägen med myror i gräset och skugga pga alla träd. Drygt. Men fördelarna är fler och jag trivs asbra i den här lägenheten. Trodde typ att min första lägenhet skulle bli en trasig skokartong, så detta är perfekt i jämförelse.

Har ni flyttat hemifrån än?



▾ elin säger:

hade varit jätte roligt om du ville vara med i min tävling på bloggen där du kan vinna en valfri todiefor bikini!

Svar: Tycker inte de är så fina faktiskt.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 11:56:49
http://elinlovisa.devote.se
▾ Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

Det är underbart att flytta hemifrån, men ja, man saknar mycket också. Själv hatar jag faktiskt att bo i lägenhet. Jag vill ha en trädgård att kunna ha hunden lös på och jag hatar typ grannar (både för att jag kan störa dem, men mest för att de vi har nu faktiskt stör oss).

kram

Svar: Jag föredrar också hus, men det känns lite overkill att köpa hus det första man gör x) Håller med om att det känns mycket friare med hus/tomt :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 13:28:31
http://sessie.se
▾ Sarah säger:

fina saker =) allt bra =)

2014-05-06 ✖ 13:43:12
http://Klarahs.blogg.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

ja fast inte med min pojkvän än :) bor själv...

Svar: Men det funkar väl det med :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 14:35:37
http://efji.blogg.se/
▾ Alice säger:

Flyttade hemifrån för snart tre år sedan, and I've never looked back! Det är ju fan helt underbart att ha en egen lya (pluspoäng om man har sambo + katt såklart)!

Svar: Skönt! Håller helt och hållet med, och hade det inte varit för min sambo så hade jag inte ens kunnat flyttat hemifrån redan såååå :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 15:47:01
http://miranodesign.blogg.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

åh härligt! skulle både behöva och vilja flytta hemifrån men har inte ekonomin för det =/

Svar: Det är tack vare min sambo att jag ens kunde flytta hemifrån, annars hade jag inte heller haft råd.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 16:11:42
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ OLIVIA säger:

men åh va mysigt ni verkar bo :D

sv: hihi tack :D
kram♡

2014-05-06 ✖ 16:39:50
http://olivialice.se
▾ Linda säger:

Er lägenhet ser mysig ut :)
Ska själv flytta hemifrån och ihop med pojkvännen på sommaren, ska bli najs fast lite är man ju nervös över det :P

Sv: Det har varit väldigt lärorikt nu redan under 3 dagar! Vad jobbade du med på äldreboendet? :)

Svar: Det är den! Åh vad kul! Det blir säkert bra ska du se :)
Var sommarvikarie, alltså istället för ordinarie personal och då vårdare.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-07 ✖ 19:23:47
http://thepainoflove.devote.se
▾ Nina säger:

Jag har varit redo mentalt eller hur man säger, att flytta hemifrån i flera år. Vet hur jag vill att min lägenhet ska se ut och allt det.
Tyvärr har jag inte pengarna för att bo själv än :(

Svar: Det är ju det också. Det är tack vare min pojkvän jag ens hade råd att flytta. Det blir ju lite billigare då man delar på kostnaderna. Hoppas det löser sig snart!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-09 ✖ 12:51:40
http://fames.se/ninasova/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback