Fucking Bangerz


Otursdag
Dagen började ju mindre bra. Först strulade det då jag skulle skriva ut några papper innan bussen ner till Stockholm. Och nästan direkt då jag satte mig på bussen råkade jag starta om min telefon OCH JAG KAN INTE MIN PIN-KOD. Började typ grina. Min retur-bussbiljett fanns liksom på mobilen. Och jag behövde ju kontakta hon jag skulle gå med. Lyckades som tur var fixa det då jag kom fram till Stockholm. I Stockholm där det kändes som att alla stirrade på mig (tills jag kom till Globen-området). Antar att det är sånt som händer då man har väldigt grönt hår.

Ensam
I alla fall, väl vid Globen så fick jag beskedet om att tjejen jag skulle gå med blivit sjuk (sjukhus-sjuk). Vadå otur?! D: Gick in själv för det fanns inte så mycket mer att göra. Satt på rad 4, sektion A26, typ asbra plats! Det ser kanske inte ut så på bilderna, men hade inga problem att se Mileys face om man säger så. Och tjejen som satt bredvid mig hade också fått gå utan kompis, så vi snackade lite. Otroligt med tanke på att jag är den mest socially awkward personen jag någonsin träffat.

Konserten
Förbandet var *måste Googla* Sky Ferreira. Faktiskt helt okej. Lite halvrockig tjej typ. OCH MILEY CYRUS KONSERT VAR... TRIPPY! Min tredje konsert i Globen (Tokio Hotel 2010, Red Hot Chili Peppers 2011) och min andra popkonsert (Lady Gaga, Gröna Lund 2009). So yeah, det var lite annorlunda jämfört med vad jag är van vid. Väldigt mycket skrev-taffsande och supermånga glittriga bodys! AHHH! Miley kändes lite flum, men flum är bra. Och backgrunds-screenen visade fett balla/trippy/coola animationer och en svartvit, artistic video som jag blev helt kär i. So hawt! Och Muffsen (den rosa strutsen kan inte beskrivas som något annat än en muffs). Och den feeeeta avbilden av hunden Floyd. Och en överdimensionerad korv-med-bröd. Mycket show med andra ord.
Hon spelade alla låtar från Bangerz utom sista spåret, fyra covers, varav några i en mindre akustisk spelning på en mindre scen bak i arenan (känns som att många gör så på stora spelningar, Fall Out Boy då jag såg dem i New York till exempel). Älskar The Smiths-låten hon körde, som också Anberlin gjort en underbar cover på, that's why. Samt två gammlåtar i form av Can't Be Tamed och Party In The USA.

Det var verkligen grymt att få se henne efter att ha gillat och lyssnat på henne från och till sedan 2007. Awesome!



▾ Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

sv: Jo då, jag brukar skydda mig med solkräm, men ibland är man lite slarvig och sitter lite för länge utan att förnya lagret.

2014-06-02 ✖ 15:57:23
http://sessie.se
▾ VERONICA - modeblogg säger:

Gud så häftigt, vilken grej! Så härliga bilder! Hoppas det var lika kick-ass grymt som jag tror det var! :) Hoppas du fått en grym start på denna månad! Kramkram.

Svar: Det var helgrymt!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-02 ✖ 17:41:28
http://vveronicas.com
▾ Alice säger:

sv: att dom är!
neej! gud vad avis jag blir på dig!!!

2014-06-02 ✖ 18:30:16
http://alicelindstrom.se
▾ Nina säger:

Så bra bilder du fick! Jag hade plats på B25 och tyckte det var superbra tills jag insåg att jag inte såg ett skit av det som visades på den största skärmen hahah! Men det var häftigt ändå och såg Miley klart och tydligt hela tiden :) Hunden och den där muffs saken var ju grymmast haha!

sv: jaa! hihih :D


Svar: Åh, det var alldeles ovanför där jag satt ju (tror jag det blir haha)! Men blä, vad dåligt! Hade lätt velat ha en sån där muffs-struts-sak, haha :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-02 ✖ 19:16:08
http://fames.se/ninasova/
▾ Boel säger:

F A N T A S T I S K är ordet. Inget kan förklara henne så bra som det ordet. Helt unbelivebly AWESOME!
Så himla episk. Hon är konst för fasen haha!

2014-06-02 ✖ 20:01:13
http://bowelz.blogg.se
▾ Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF säger:

tur i oturen att du fick gå själv, men skönt att du hittade någon att prata med :)

Svar: Förstår inte hur det kan vara tur i oturen, haha. Men ja, det hade ju kunnat varit jag som blev sjuk.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-02 ✖ 22:59:09
http://jennifers.nu/
▾ Amanda [SPONTAN] säger:

Alltså åh vad roligt med Miley!

2014-06-03 ✖ 10:08:57
http://spontan.blogg.se
▾ Celine säger:

Usch vad tråkigt att din kompis inte kom men du verkar ha haft det sjukt kul ändå! Fyfan vad kul hade också velat se henne haha!

Svar: Känns grymt tråkigt att bli sjuk lagom till något kul, ja! Ja, det var helbra!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-03 ✖ 16:19:09
http://celinelf.se
▾ Agnes Eriksson säger:

hade kunnat döda för att gå på mileys konsert! ååh va också på TH 2010<3333 kram

2014-06-03 ✖ 17:34:14
http://www.agneseriksson.blogg.se
▾ Mirjam Wallmark säger:

Åh vad roligt med konsert! :)

2014-06-03 ✖ 18:34:15
http://mirjamwallmark.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

åååh!! de va så underbart...

2014-06-03 ✖ 21:04:50
http://efji.blogg.se/
▾ The Revolt säger:

På vilket sätt tkr du att du är "socially awkward"? :o

Bra iaf att du hittade ngn som var i samma sits som dig xD

Svar: Åh, skulle kunna skriva en novell om detta. Folk kallar mig blyg och tystlåten, och även fast det är sant så gillar jag inte att kalla mig själv det. Men när jag är med folk (som jag inte känner, men även bekanta) så kommer jag liksom inte på något att säga, de måste liksom dra ur mig saker. Det kan ta riktigt lång tid innan jag blir mig själv runt folk. Ibland så nöjer jag mig med att ej vara en del av konversationer osv, men ibland är det frustrerande. Det värsta är då folk stämplar mig som tråkig direkt, jag har kompisar som sagt att "Jag minns då jag lärde känna dig, då var du lite tråkig, men nu är du awesome", man ba tack. Men egentligen var jag ju samma roliga person, bara det att jag kräver tid. Eller då jag var och hälsade på min nuvarande vän för första gången, efter att ha snackat på sms/internet i ett halvår. Var där i en vecka och mådde skit för att jag liksom blev helt instängd och knappt sa något på hela helgen. Och ibland blir jag nervös över att beställa mat på Subway... Finns säkert mer, men eftersom det nästan blev en novell ändååå sätter jag punkt här. :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-06-03 ✖ 22:46:40
http://TheRevolt.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback