Game of Thrones

Jag är frälst! Inte för att överdriva, men fantasy-gudinnan har återuppstått! Inte för att låta töntig, men jag har äntligen låtit mig själv träda in i denna värld. Inte för att låta nördig, men ja, ni fattar. Jag tycker den här serien är bra. Såg klart första säsongen igår och har den andra i beredskap.

Anledningar till att jag inte knäböjt inför the Iron Throne tidigare:
♦ Jag var rädd att det skulle sluta som då jag såg The Hobbit: An Unexpected Journey. Jag somnade i biostolen.
♦ Avsnitten är en timme långa, det vill säga 20 minuter längre än en normal serie.
♦ Prioritering. Så många serier, så lite tid. LOST, Revolution, Glee, 90210, Pretty Little Liars, Sleepy Hollow, American Horror Story osv. Måste bara se d e t d ä r först.

Längden var inte några problem. Drygt tio timmar avverkades på fem dagar. Och det fanns ingen risk att drabbas av uttråkelse eller rastlöshet. Så mycket info att ta in. Feed me! Och på Blu-ray-editionen finns det ett tillägg där man kan få se tecknade kortfilmer som berättar om historien som är aktuell i just den scenen. Hur bra?! Att jag sedan hatar typ alla karaktärer utom Arya, Bran, Eddard och Daenerys har ingenting med saken att göra. Fast nu börjar Daenerys bli dryg också...



▾ sannas rum säger:

Game of Thrones kan vara det absolut bästa som finns. Jag längtar så hiskeligt mycket efter den fjärde säsongen! Alltså det är en så sjuk serie, du kan inte ana! Jag ska absolut inte spoila något, men lova mig bara att du inte slutar titta ;P

Svar: Ja, jag har ju faktiskt kommit halvvägs nu så det har jag märkt av. Känns som att det bara blir värre. Och karaktärerna med. Men damn, det är ändå en riktigt grym och välgjord serie! Lovar att aldrig sluta titta! Kanske har jag till och med kommit ikapp till fjärde säsongens start :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-08 ✖ 01:26:36
http://sannasrum.se
▾ Mimmi säger:

Så jääävla bra! Lätt min favoritserie.

Svar: JAAAAAAAAAAAAAA!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-08 ✖ 01:46:23
http://whatsernames.blogg.se
▾ OLIVIA säger:

åh så är jag på the vampire diaries, jag är vampyrfrälst. haha älskar att hitta serie så man bara wow!

sv: åh tack :D
kramis♥

Svar: Right???!! Älskade TVD i början men sedan tröttnade jag, efter säsongen som slutar med SPOILER att Elena blir vammmpireeee. Kanske tar igen tittande någon gång :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-08 ✖ 14:32:39
http://olivialice.se
▾ AW - Fotograf säger:

Game of thrones är en otrolig serie som jag knäböjde mig för redan när den släpptes i USA ;) Har de första böckerna också, men har inte orkat läsa dom då jag veeerkligen vill se serien innan då de är inprincip identiska! Kul att din pöjk köpt dom, skulle bli ööööverlycklig om min läste en enda bok ;)

Ja, Smosh, bättre YouTubers (förutom Pewds, för han är helt fabulous) finns inte :3

2014-01-09 ✖ 11:00:50
http://megapixeln.se
▾ Amanda säger:

Bra? Game of thrones är helt jävla grym :# älskar den, och förstår inte hur du kan tycka att Daenerys är dryg o.ó hon är grymmast av allihop, blir bara bättre och bättre... vad jag vet har hon mest fans typ

Svar: Men ja klart det är bättre än bra! Trodde det framgick i mina formuleringar ;'( Och ända sedan jag skrev detta inlägg har jag insett att det finns många fler än ovannämnda som INTE är dryga (antar att mitt hat för Cersei, Joffrey osv tar för mycket plats). Och Daenerys må vara den mest älskade karaktären, but why follow the main stream? Älskade henne först, sen kom det några avsnitt, men tror jag ändå gillar henne. Om inte annat är hon otroligt vacker och har ett superfint namn! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-10 ✖ 14:58:40
http://youngsithlord.blogg.se/
▾ Frida säger:

Har hört att denna ska vara riktigt bra, för att inte tala om böckerna som verkar extremt spännande att läsa!

Svar: Den är det!!! Värd all tid i världen. Och böckerna är ju samma som serien, om inte mer detaljerat, så det är ju upp till var och en om man väljer böckerna, serien eller både och ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-11 ✖ 09:38:23
http://www.fridalahti.devote.se
▾ Emelie säger:

Åååh, älskar game of thrones :')

2014-01-11 ✖ 14:49:28
http://ewelies.blogg.se
▾ Ronja säger:

Ohmygod yes! Längta sönder till nästa säsong <3 Can't wait!

2014-01-11 ✖ 15:25:14
http://rustandstardust.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback