Sleepy Hollow


Spoiler-fritt inlägg!

Har äntligen sett klart första säsongen av Sleepy Hollow som drog igång hösten 2013. Fastnade för affishen ovan då jag var i New York, men trots att det egentligen är en bra serie lyckades jag inte fastna riktigt, riktigt.

Handling i korthet enligt iMDB
Ichabod Crane is resurrected and pulled two and a half centuries through time to unravel a mystery that dates all the way back to the founding fathers. A modern-day supernatural thriller based on The Legend Of Sleepy Hollow. It follows Ichabod as he partners with Sleepy Hollow's local female sheriff to solve the mysteries of a town ravaged by the battle between good and evil.

Eftersom det tog så lång tid att se klart säsongen, hade jag mer eller mindre bestämt mig för inte fortsätta följa serien (andra säsongen kommer i höst). En bra serie ska enligt mig få 40 minuter (eller hur länge ett avsnitt nu är) att kännas som det halva, och när det är slut ska man vilja ha mer. Och det har inte Sleepy Hollow lyckats med. Någon enstaka gång, men inte ofta. Men självklart var säsongsfinalen tvungen att avslutas med en fet jävla cliffhanger. Dumma Sleepy Hollow.

Fast egentligen är det en bra serie. Man kan inte annat än älska kulturkrockarna som uppstår för Ichabod (ballt namn) då han vaknar upp år 2013 efter att ha blivit begravd 250 år tidigare. Och hans dialekt. Och tal. Och hans problem med den moderna tekniken. Haha, lovely. Och ibland är det faktsiskt spännande. Och lite läskigt. Jag har bara så svårt för demoner, häxor och skit. Ibland funkar det och ibland inte. I mitt huvud är det bara så ologiskt att det finns inte, och ja, det drar ner betyget för min del.



▾ emma säger:

Hej!
Hoppas att du har fått en bra start på veckan
& att du mår bra! :)

2014-04-28 ✖ 18:17:37
http://emmiisliv.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback