Dududu-du-duu dudu-du-duuuuuuu!

bilder via google
 
MUSIKLISTAN, DEL 1
Kan inte släppa den där 100-dagars-musik-listan jag började på i min förra blogg. Det har typ blivit till ett av mina livsmål att göra klart den. Älskar listor kanske lite för mycket. Bara därför börjar jag om från början, 100 delat med tio per del. Muhahahah.
 
A childhood memory TV theme tune - Kenny Starfighter
Rubriken nynnar på detta intro. Flygande bussen ffs!
 
A funny song that a bride should walk down the aisle to - A Little Piece Of Heaven ♦ Avenged Sevenfold
Lite svart humor kanske, men ett utmärkt val, för låten innefattar även en vigsel med trohetslöften och allt.
 
A song from band I'd love to see live, even if they are no more - Second & Sebring ♦ Of Mice & Men
Of Mice & Men då Shaley fortfarande var en del av bandet. Hans röst är underbar.
 
A song I think would be hardest to learn to play on an instrument - Save Me ♦ Avenged Sevenfold
Like shiet. Gitarrerna. Trummorna. Even the bass. Och det faktum att jag har noll tålamod att lära mig något stränginstrument, suger på trummor (inte bokstavligen the Miley-way alltså) och låten är 10:57 minuter lång. Enough said.
 
A good duo song - Give Your Heart A Break ♦ Lea Michelle, Dean Geyer (Glee Cast)
Fin version av Demi Lovato's låt som jag tyvärr, möjligtvis kan ha lyssnat sönder.
 
A song I can remember from an advert - Children Of The Sun ♦ Tinie Tempah, John Martin
NRJ-reklamen! Den kommer alltid då Kim och jag ser på Idol och vi måste sjunga med varje gång. Vi har inte ens hört hela låten förutom den lilla biten från reklamen.
 
A feel good song - Still Into You ♦ Paramore
Hur kan man i n t e vilja hoppa runt och sjunga med då man hör denna?
 
A song I can remember my parents listening to - Another Day In Paradise ♦ Phil Collins
Min pappa har flera hundra LP's, och då och då tar han upp ett par, spelar dem i några dagar och sedan kan det gå ett tag helt utan musik. Tänkte egentligen ta en Led Zepplin-låt här, men pappa kunde tyvärr inte komma på namnet på hans favorit.

A song people wouldn't think I'd like, but I do - I Need Your Love ♦ Calvin Harris, Ellie Goulding
Den är ju bara sååååå allt som varit bra sen sensommaren ända fram till nu. Och den är sååååå varma septemberkvällar i New York. Och jag sååååå lyssnade på den då planet lyfte från JFK 9/11.
 
A song from one of my favourite albums - Just One Yesterday ♦ Fall Out Boy, Foxes
FOB's Save Rock And Roll är helt genialiskt.
 
Den medföljande, obligatoriska Spotify-listan: Helt hundra



▾ Ellie säger:

ÄLSKAR Still into you! Blir så himla glad av den :D Lyssnade på den minst 10 gånger om dagen när den precis hade släppts haha!

Svar: Awesome! Hur kan man inte bli glad av den liksom?! :DFörsta gången jag hörde den så var jag typ "Pfft, what's this crap" för jag vågade inte erkänna för mig själv att jag tyckte om den. Ingen aning om varför dock, stupid behaviour x)
Ida ☯ the sky under the sea

2013-10-29 ✖ 09:09:28
http://rockthisway.blogg.se
▾ Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥ säger:

Avenged Sevenfold är bäst i hela världen. ♥
Din blogg också, följa varandra på bloglovin? ♥

Svar: Yeah! Ska du se dem då de kommer till Sverige nu i veckan? :)
Ida ☯ the sky under the sea

2013-11-02 ✖ 16:33:31
http://neapocalypse.blogg.se/
▾ Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥ säger:

sv; nä :) har inte råd att gå på sånt tyvärr :c

2013-11-05 ✖ 20:59:14
http://neapocalypse.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback