511. R.I.P. Jimmy

▼ VECKA 22: DÖDEN

Vill du bli begraven i kista eller i urna?
Jag vet faktiskt inte. Jag tycker att kremeringsugnar (och värme och eld över huvud taget) är rätt läskigt, men är jag död spelar det ju ingen roll. Kanske lika bra att bli till aska. Det sparar plats och min kropp behöver inte ligga och ruttna i flera år.

Är det okej att bli ledsen när en kändis dör?
Självklart är det okej att bli ledsen. Var det en kändis man såg upp till och tyckte om väldigt mycket är det klart att det påverkar en. Men precis som med alla andra dödsfall måste man kunna gå vidare med sitt eget liv också. Men jag tror det är viktigt att bearbeta ett dödsfall oavsett om det är en kändis man aldrig träffat eller en släkting. Vissa gånger kan man faktiskt känna sig emotionellt närmare en kändis än en släkting (pga brist på kontakt osv) och då är det såklart inte konstigt att sörja en kändis bortgång.

Jimmy Sullivan, orginaltrummisen i mitt favoritband Avenged Sevenfold, gick bort i december 2009. Då jag började lyssna på dem och blev ett fan var han redan död, men jag fick inte veta det förrän senare. Jag hade börjat se upp till The Rev (som han kallades) och blev chockad / jätteledsen då nyheten kom ikapp mig. Grät jättemycket över hans död, speciellt i samband med låtar, videor och intervjuer. Numera är det inte lika mycket, men självklart tycker jag fortfarande att det är tragiskt att han dog så pass ung. Och det är klart att det blir känslomässigt laddat ibland, i och med musiken och texter jag läser osv.

Jag tycker alltså det är mer än okej att bli ledsen då en kändis dör, eller vem som helst, även om man inte känner personen.


gif via


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback