532. Skolmaten

▼ VECKA 25: SKOLA - Det var fisksoppa

Tycker du att klockan åtta är för tidigt för att börja skolan på morgonen?
Om jag ska vara ärlig börjar jag hellre tidigt och har kvällen fri, än att ta sovmorgon, börja skolan senare och få typ noll fritid under kvällen. Har dock aldrig börjat skolan åtta, utan halv nio upp till åsrkurs nio, och på gymnasiet var standarden 08:10.

Vad tycker du om skolmaten?
Eftersom jag haft selektiv ätstörning (ej diagnoserad) hela mitt liv har jag haft problem med mat vart jag än gått, även hemma. Skolmaten var självklart extra jobbig. Levde mest på rivna morötter och knäckebröd. Hade även någon fixidé om att mjölken var dålig, så jag drack alltid vatten.
Om jag ska se utanför mig själv har maten på de skolor jag gått på varit ganska bra ändå. Men minns att Köpmanholmens hamburgare var vidriga, och ändå hade de det minsta skolköket av de skolor jag gått på. På Bjästa hade jag börjat äta lite bättre, men då det var grytor och såser åt jag bara pastan eller riset. Riset var jätteäckligt. Salt och torrt. Den panerade fisken och kycklinggrytorna (av någon anledning gick den hem) var jättegoda.
Och Nolaskolan. Den skolan har ett rykte om att ha bra mat, och trots att jag är kräsen och oftast bara åt sallad och hårdbröd kan jag ändå hålla med. Vi fick ofta varma minibaguetter (om det var soppa), det fanns vegetariska alternativ (då det var falafel eller sesamnuggets brukade jag välja veg) och det fanns fyra olika drycker att välja mellan (men jag tog ändå alltid vatten, förutom vid julbordet då jag självklart valde julmust).


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback